شناسهٔ خبر: 74750233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۴۰۰۰ تاکسی شاسی‌بلند برقی به خیابان‌های پایتخت می‌آیند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود ۴۰۰۰ تاکسی شاسی‌بلند برقی تا آخر سال به ناوگان حمل و نقل این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

فارس نوشت: از هر ۱۰ تاکسی که در خیابان مسافرکشی می‌کند، ۵ تاکسی درب‌وداغون و از رده خارج است.مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، شادی مالکی گفت که ۴۰۰۰ تاکسی شاسی‌بلند برقی تا آخر سال وارد تهران می‌کنیم.۲ سال پیش شهرداری تهران قرارداد ۲۷۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی را با چین بست. تاکنون ۱۷۵۲ دستگاه تاکسی شاسی‌بلند وارد کشور شده و در مرحله پلاک‌گذاری است و حدود هزار راننده هم برای خرید در صف ایستاده و کارهای اداری را انجام داده‌اند.

قیمت هر تاکسی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که برخی از رانندگان گلایه دارند نمی‌توانند با این هزینه‌ها خودروی خود را نوسازی کنند.کارشناس بازرگانی حمید رجبی با بیان اینکه یک راننده چطور می‌تواند نزدیک به ۲ میلیارد پول برای خرید ماشین جور کند، می‌گوید که بهتر بود به‌جای نوسازی، بازسازی صورت می‌گرفت.در مقابل کارشناس خودرو فرهاد پوررضا می‌گوید که دولت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون وام صفر درصد به رانندگان می‌دهد، همچنین ۳۵۰ میلیون وام با سود ۲۳ درصد و نزدیک ۲۰۰ میلیون هم اسقاط ماشین است و در نهایت راننده زیر ۱۰۰ میلیون آورده دارد و اقساط هم کلاً ۲۰ میلیون در ماه است و تاکسیران می‌توانند برای کسب درآمد بیشتر، راننده‌ کمکی هم بگیرند.کارشناسان می‌گویند که بازسازی تاکسی‌هایی که نفس آخر را می‌کشند، هدررفت پول است و باید برای پیشرفت و تندی مسیر نوسازی، سود وام‌ها کم شود و از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود. همچنین باید مشوق‌هایی مانند یارانه مصرف برق برای شارژ خودرو، طرح‌های حمایتی بیمه‌ای برای تاکسی‌های برقی و... ایجاد شود تا رانندگان رغبت بیشتری به نوسازی داشته باشند.

فارس نوشت: از هر ۱۰ تاکسی که در خیابان مسافرکشی می‌کند، ۵ تاکسی درب‌وداغون و از رده خارج است.مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، شادی مالکی گفت که ۴۰۰۰ تاکسی شاسی‌بلند برقی تا آخر سال وارد تهران می‌کنیم.۲ سال پیش شهرداری تهران قرارداد ۲۷۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی را با چین بست. تاکنون ۱۷۵۲ دستگاه تاکسی شاسی‌بلند وارد کشور شده و در مرحله پلاک‌گذاری است و حدود هزار راننده هم برای خرید در صف ایستاده و کارهای اداری را انجام داده‌اند.

قیمت هر تاکسی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که برخی از رانندگان گلایه دارند نمی‌توانند با این هزینه‌ها خودروی خود را نوسازی کنند.کارشناس بازرگانی حمید رجبی با بیان اینکه یک راننده چطور می‌تواند نزدیک به ۲ میلیارد پول برای خرید ماشین جور کند، می‌گوید که بهتر بود به‌جای نوسازی، بازسازی صورت می‌گرفت.در مقابل کارشناس خودرو فرهاد پوررضا می‌گوید که دولت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون وام صفر درصد به رانندگان می‌دهد، همچنین ۳۵۰ میلیون وام با سود ۲۳ درصد و نزدیک ۲۰۰ میلیون هم اسقاط ماشین است و در نهایت راننده زیر ۱۰۰ میلیون آورده دارد و اقساط هم کلاً ۲۰ میلیون در ماه است و تاکسیران می‌توانند برای کسب درآمد بیشتر، راننده‌ کمکی هم بگیرند.کارشناسان می‌گویند که بازسازی تاکسی‌هایی که نفس آخر را می‌کشند، هدررفت پول است و باید برای پیشرفت و تندی مسیر نوسازی، سود وام‌ها کم شود و از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود. همچنین باید مشوق‌هایی مانند یارانه مصرف برق برای شارژ خودرو، طرح‌های حمایتی بیمه‌ای برای تاکسی‌های برقی و... ایجاد شود تا رانندگان رغبت بیشتری به نوسازی داشته باشند.