شناسهٔ خبر: 74665702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برگزاری فم‌تور برای فعالان گردشگری عراق به معرفی کرمانشاه کمک می‌کند/ ابتکار مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه برای توجه به بازار گردشگری بخش عرب‌نشین عراق/ مهرماه رودشو گردشگری ایران در عراق برگزار می‌شود 

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور، با تقدیر از ابتکار مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه برای توجه به بازار گردشگری بخش عربی عراق گفت: برگزاری فم‌تورهای گردشگری برای فعالان گردشگری عراق به معرفی و تثبیت بازار گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

 به‌گزارش میراث‌آریا، مسلم شجاعی عصر روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی کشور عراق و فعالان گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه به معنی واقعی کلمه گهواره تمدن است و با مردمان مهمان نوازش به درستی سینه ستبر ایران است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه برای برگزاری این رویداد فم‌تور، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت انسانی است که در دنیا با بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر گردشگر در سال بزرگترین جابجایی انسانی را رقم می‌زند.

او تصریح کرد: جدا از مسائل اقتصادی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مزیت فرهنگی کشورها عامل اصلی جابجایی این جمعیت است.

شجاعی گفت: یک مقصد گردشگری برای تداوم حضور نیاز به تداوم مسیر و جذب و بازارهای جدید با طراحی محصولات گردشگری جدید و خلاقانه است.

او با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه ایجاد فرصت‌های جدید گردشگری در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی قرار دارد، افزود: تمرکز بر روی محور گردشگری غرب یکی از برنامه‌های وزارت است که در این سیاست کرمانشاه با سه اثر تاریخی فرهنگی جهانی و ثبت جهانی شهر خلاق خوراک و داشتن ظرفیت‌های پرشمار در حوزه‌های مختلف گردشگری یک نقش کلیدی و ممتاز دارد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: باور ما این است استان کرمانشاه مصداق اصالت و وفاق ملی مورد نظر دولت است که برای توسعه گردشگری آن باید همه در کنار هم کار کنیم.

او گفت: برای رونق صنعت گردشگری باید با اقداماتی در سطح ملی و محلی برای عرضه و تقاضا و محصولات گردشگری جدید ارایه شود.

شجاعی با اشاره به اینکه دولت در برنامه هفتم توسعه موظف است در سال ۱۴۰۷ سالانه ۱۵ میلیون گردشگر خارجی برای تحقق اهداف برنامه جذب کند، تاکید کرد: استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه نقش اساسی در تحقق این هدف دارند.

او تصریح کرد: بازار عراق اصلی‌ترین بازار هدف گردشگری خارجی کشور است که در یک دهه اخیر سالانه در حدود ۳ میلیون گردشگر عراقی وارد ایران شده‌اند که این عدد سال گذشته بیش از  ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

شجاعی با تاکید بر اینکه ما باید بر روی بازار عراق کار ویژه انجام دهیم، گفت: تا الان  عمده گردشگران عراقی در دو حوزه سلامت و مذهبی وارد کشور شده‌اند و ما به دنبال عرضه محصولات جدید در سایر حوزه‌های مختلف گردشگری به گردشگران کشور عراق هستیم.

او در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری رودشو گردشگری ایران در مهرماه امسال در استان‌های بصره، بغداد و کربلا خبر داد و گفت: تا الان گردشگری مذهبی و سلامت مورد تاکید ما بود و از الان به دنبال بازار جدید گردشگری در کشور عراق هستیم. 

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور، با تقدیر از ابتکار مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه برای توجه به بازار گردشگری بخش عربی عراق گفت: برگزاری فم‌تورهای گردشگری برای فعالین گردشگری عراق به معرفی و تثبیت بازار گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند.

شجاعی در خاتمه تاکید کرد: گردشگری یک صنعت فرابخشی است که همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند تا این صنعت در استان کرمانشاه رونق بگیرد تا کرمانشاه تبدیل به یک مقصد بین‌المللی گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/