شناسهٔ خبر: 74572035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی نیازمند مدیران توانمند و پاسخگو است

عضو هیئت‌ مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با انتقاد از عملکرد برخی مدیران گفت: آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی نیازمند مدیران توانمند و پاسخگو است و اگر در استان‌ها مسئولان به وظایف خود عمل نکنند، باید پاسخگوی مردم و آینده فرزندان این کشور باشند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابولفضل هندویان، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور امروز در نشست خبری «نهضت توسعه عدالت آموزشی» در قم اظهار کرد: انفاق و خیررسانی فقط محدود به ساخت مدرسه یا کمک مالی نیست، بلکه صرف وقت، پیگیری امور و مطالبه‌گری از مسئولان نیز نوعی خیررسانی و خدمت به جامعه است.

وی با قدردانی از فعالیت خیرین در قم افزود: بیش از 400 خیر در این استان در قالب مجمع خیرین مدرسه‌ساز حضور دارند و بسیاری از پروژه‌های آموزشی با همت این نیکوکاران به سرانجام رسیده است.

هندویان نقش رسانه‌ها را در پیشبرد اهداف آموزشی کلیدی دانست و گفت: اگر اصحاب رسانه نبودند، بسیاری از مشکلات تأمین زمین و پیگیری‌های عمرانی حل نمی‌شد و مطالبه‌گری رسانه‌ها و خیرین موجب پاسخگویی مدیران و تسریع در اجرای پروژه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به انتقاد از عملکرد برخی مدیران افزود: آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی نیازمند مدیران توانمند و پاسخگو است و اگر در استان‌ها مسئولان به وظایف خود عمل نکنند، باید پاسخگوی مردم و آینده فرزندان این کشور باشند.

عضو هیئت‌ مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های نوین در نوسازی مدارس گفت: استفاده از انرژی خورشیدی و احداث فضاهای تجاری در مدارس از جمله اقدامات نوآورانه‌ای است که می‌تواند به درآمد پایدار آموزش و پرورش کمک کند.

وی تصریح کرد: باید این ظرفیت‌ها به شکل درست مدیریت شود تا منافع آن صرف توسعه مدارس و ارتقای کیفیت آموزشی گردد.

ابولفضل هندویان در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت توجه به نگهداری مدارس اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر با وزیر آموزش و پرورش، پیشنهاد شد موضوع نگهداری مدارس به سازمان نوسازی منتقل شود، چرا که این سازمان در سطح کشور نشان داده توان و انگیزه بیشتری برای پیگیری امور دارد.

وی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: خیرین و خبرنگاران دو بال اصلی تحقق عدالت آموزشی هستند و باید در کنار یکدیگر با روحیه مطالبه‌گری، مسیر توسعه آموزشی کشور را هموار کنند.

انتهای پیام/