شناسهٔ خبر: 74454162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی

واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی یک اشتباه بزرگ بود

دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی یک اشتباه بود، گفت: با حفظ برند «PCC» می توانستیم قدرت چانه زنی خود را در بازارهای صادراتی حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد-احمد مهدوی ابهری افزود :دولت می توانست به جای واگذاری، سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی را بین شرکت ها تقسیم کرده و همه پتروشیمی ها به نوعی سهامدار آن شوند. در این حالت می توانستیم برند « PCC» را در خارج از کشور حفظ کرده و با این کار قدرت چانه زنی و صادرات خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد : با این کار جلوی رقابت منفی در بازارهای صادراتی را هم می توانستیم بگیرم.

مهدوی با اشاره به اینکه اگر شرکت بازرگانی پتروشیمی به درستی واگذار شده بود امروز می توانستیم یک سیاست گذاری واحد در بازار صادراتی داشته باشیم افزود:با وجود شرکت بازرگانی پتروشیمی می توانستیم به جای رقابت در یک بازار، به‌طور منسجم به چند بازار منطقه‌ای وارد شویم.