شناسهٔ خبر: 74361635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

ایران با آموزش‌های سازمان جهانی گردشگری، راهی بازار پرظرفیت چین می‌شود

دوره تخصصی بازاریابی گردشگری ویژه ایران با تمرکز بر جذب گردشگران چینی با حمایت سازمان جهانی گردشگری ملل متحد و همکاری دانشگاه شاندونگ چین، در حال برگزاری است؛ دوره‌ای که قرار است با ارتقای دانش فعالان بخش خصوصی و دولتی، مسیر حضور مؤثرتر ایران در بزرگ‌ترین بازار گردشگرفرست جهان را هموار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز به نقل از معاونت گردشگری، مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: در چارچوب کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری، برنامه‌ای آموزشی مختص ایران با عنوان «دوره بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی» به صورت برخط، در سه روز و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بازار چین گفت: این دوره با هدف یادگیری و ارتقای دانش بخش‌های خصوصی و دولتی طراحی شده و نزدیک به ۵۰ نماینده از استان‌ها و تشکل‌های فعال گردشگری که بازار هدف آن‌ها کشور چین است، در آن شرکت می‌کنند. در این برنامه موضوعاتی مانند روش‌های نوین بازاریابی، معرفی خلاقانه محصولات گردشگری ایران، شناخت نیازها و علایق گردشگران چینی و بررسی تجربه سایر کشورها مطرح شده است.

شجاعی تأکید کرد: بازار چین طی دو دهه اخیر به بزرگ‌ترین بازار گردشگرفرست جهان تبدیل شده و برای ایران، علاوه بر ارزش اقتصادی، در بخش‌های فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعت‌گردی نیز یک مقصد هدف راهبردی محسوب می‌شود. او افزود: بهره‌گیری از تخصص دانشگاه شاندونگ و تدوین راهبردهای منطبق با ویژگی‌های فرهنگی و رفتاری گردشگران چینی، مسیر موفقیت ایران در این بازار را هموار خواهد کرد.