شناسهٔ خبر: 7393799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همکاری اَپل و بوئینگ با پنتاگون برای تولید حسگرهای انعطاف‌پذیر

اشتون کارتر اعلام کرد برای تتولید سیتسم‌های الکترونیک هیبرید و انعطاف‌پذیر که قرار است با مشارکت ۱۶۲ مجموعه از جمله اَپل و بوئینگ توسعه داده شود، بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آی‌بی‌تایمز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا بودجه‌ای تحقیقاتی به ارزش 75 میلیون دلار را برای کمک به محققان و شرکت‌های فناوری به منظور توسعه بسته‌های سیستم‌های الکترونیکی برخوردار از حسگرهای قابل انعطافی که بتوانند هم در بدن سربازان به کار برده شوند و هم در هواپیماها استفاده شوند، اعطا کرد. کارتر گفت که این بودجه تحقیقاتی به کنسرسیوم فیکس‌تک اعطا شده است.

فیکس‌تک، کنسرسیومی متشکل از 162 شرکت، دانشگاه و گروه صنعتی شامل بوئینگ، اَپل، دانشگاه هاروارد، شرکت سیستم‌های پلیمری آوانتست آکرون، و کالج کالامازو است. این مجموعه قرار است برای توسعه و تولید سیستم‌های الکترونیک هیبرید و انعطاف‌پذیر تلاش کند، سیستم‌هایی که شامل حسگرهایی هستند که می‌توانند خم، پیچانده و کشیده شوند و درون هواپیماها یا دیگر مجموعه‌هایی که به آن نیاز دارند به کار روند.

کارتر در همین زمینه گفت: «این یک فناوری در حال ظهور است که از مواد پیشرفته انفعطاف‌پذیر برای تولید مدارها، ارتباطات، حسگرها و دستگاه‌های انتقال قدرت  و ترکیب آن‌ها با چیپ‌ست های سیلیکونی برای تولید نسل آتی محصولات الکترونیک استفاده می‌کند».

این کنسرسیوم از سوی آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا مدیریت خواهد شد، آزمایشگاهی که به تنهایی بودجه‌ای 90 میلیون دلاری را برای این برنامه اختصاص می‌دهد. همچنین قرار است دولت‌های محلی نیز در این امر شراکت کنند و طی بازه زمانی 5 ساله بودجه‌ای برابر با 171 میلیون دلار را برای آن تأمین کنند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا عنوان می‌کنند که توسعه سریع فناوری‌های نوین در سرتاسر جهان، پنتاگون را وادار کرده است بتا ه جای اتکا به  فناوری‌های تولید شده توسط خود، به مشارکت با بخش خصوصی روی آورد. کارتر گفت: «من پنتاگون را به تفکر فراتر از عمارت پنچ گوش خود و سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های که اینجا در دره سیلیکون و در دیگر مراکز فناوری در سرتاسر کشور وجود دارد، تشویق می‌کنم».

قطب نوآوری تولید محصولات الکترونیک هیبرید و انعطاف‌پذیر که در سان‌خوزه مستقر خواهد شد، هفتمین مرکز از 9 مؤسسه‌ای که از سوی دولت اوباما به منظور احیای بنیان صنعتی و تولیدی ایالات متحده ایجاد شده است. پنتاگون اولین مؤسسه از این 9 مرکز را در سال 2012 و برای کمک به توسعه فناوری چاپ 3 بعدی تأسیس کرد.

انتهای پیام/

نظر شما