به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، در این جلسه علی قاسمی، رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه با اشاره به عدم بهرهبرداری از برخی فضاهای آموزشی شهرستان، خواستار توجه و حمایت دستگاههای اجرایی در زمینه تأمین زیرساختهای لازم شد.
هنرستان امام سجاد(ع) که در سال 1387 زمین آن توسط یک خیر اهدا و از سال 1389 ساخت آن آغاز شده، با وجود اتمام ساختمان در سال 1391، به دلیل قرار داشتن در حاشیه شهر و فقدان زیرساختهایی مانند آب، برق، گاز و تلفن، تاکنون بلااستفاده مانده است. این در حالی است که ساختمان مذکور ظرفیت تبدیل شدن به فضای اداری آموزش و پرورش را دارد؛ موضوعی که در صورت تحقق آن، فضای اداری فعلی در مرکز شهر میتواند در اختیار مدارس و دانشآموزان قرار گیرد.
همچنین در این جلسه، وضعیت بحرانی اردوگاه امام سجاد(ع) در روستای رقه مورد بررسی قرار گرفت. این اردوگاه به دلیل خشکشدن چاه قدیمی خود که گفته میشود در اثر حفر چاه عمیق در مجاورت آن دچار افت آب شده، با مشکلات جدی در آبرسانی و نگهداری فضای سبز مواجه شده است. مسؤولان آموزش و پرورش با ارائه مستندات تصویری، خواستار صدور مجوز احیای چاه برای حفظ تنها فضای اردوگاهی شهرستان شدند.
در ادامه جلسه، به مدرسه تاریخی بشرویه نیز اشاره شد؛ مدرسهای که از سال 1385 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و یکی از مدارس ماندگار و ارزشمند استان خراسان جنوبی به شمار میرود. با وجود آغاز عملیات بازسازی و استحکامسازی از سال 1396، این پروژه همچنان به تکمیل نیاز دارد و مسئولان خواستار تخصیص اعتبار برای بهرهبرداری مجدد از آن شدند.
این مسائل در حالی مطرح میشود که بسیاری از دانشآموزان شهرستان بشرویه با کمبود فضای آموزشی و امکانات روبهرو هستند و استفاده از ظرفیتهای موجود، نیازمند عزم جدی مسؤولان در حل مشکلات زیرساختی و تخصیص منابع است.
انتهای پیام/258
∎