شناسهٔ خبر: 7191912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

اعلام آمادگی 59 درصد پزشکان برای ماندگاری در مناطق محروم

صاحب‌خبر - معاون درمان وزیر بهداشت از استقبال 60 درصد پزشکان بر ادامه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مناطق محروم خبر داد و گفت که 59 درصد پزشکان آمادگی خود را برای ماندگاری در این مناطق اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها محمد آقاجانی‌ گفت: کمبود پزشک در مناطق محروم از عوامل نارضایتی مردم بوده به همین دلیل تلاش شد با متناسب‌سازی حقوق پزشکان عمومی این نقیصه جبران شود و برای ترغیب پزشکان به فعالیت و ماندگاری در مناطق محروم پرداخت‌های تشویقی داده شد.
وی به برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: افزایش دسترسی مردم به خدمات به ویژه در سطح دوم، سوم و کاهش پرداخت از جیب با اجرای این برنامه دنبال شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت در مورد گام سوم طرح تحول سلامت و بازنگری تعرفه‌های درمانی‌ عنوان کرد: این اقدام علاوه بر ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته باعث شد تا نظام سطح‌بندی به خوبی اجرا شود به طوری که هم‌اکنون پرداخت‌های غیر‌معمول در این مناطق به حداقل رسیده است.
آقاجانی افزود: تاکنون سه میلیون و 700 هزار روستایی، ساکن حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار شهری از خدمات کاهش پرداخت هزینه‌های بستری‌ بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: با اجرای این برنامه 291 بیمارستان در 331 شهر محروم و کم برخوردار کشور از خدمات 5450 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص برخوردار شدند.معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: از طرفی 1400 متخصص در شهرهای کمتر توسعه در حال خدمت هستند که با گذشت یکسال، 60 درصد پزشکان از ادامه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مناطق محروم استقبال کرده و 59 درصد آمادگی خود را برای ماندگاری در این مناطق اعلام کردند.

نظر شما