شناسهٔ خبر: 71864187 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

شارژ 1/400/000 تومان کالابرگ از امشب برای این دهک ها شروع شد | مهلت اعتبار یارانه کالابرگ تا خرداد ۱۴۰۴

مدیرکل مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان درباره اینکه یارانه کالابرگ تا چه زمانی اعتبار دارد؟،گفت: مهلت استفاده از یارانه کالابرگ, حداقل تا خرداد ۱۴۰۴ برای هر دو مرحله امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از تاریخ 11 اسفند آغاز شد. در ادامه مرحله دوم برای دهک‌های درآمدی اول تا سوم در تاریخ 16 اسفند پرداخت شد. در سومین مرحله از طرح، خانوار‌های مشمول درآمدی چهارم تا هفتم از عصر امروز 23 اسفند 1403می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالا‌های اساسی به ازای هر نفر 350هزار تومان استفاده کنند.

مشمولان می‌توانند خرید‌های خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال 1404 قابل استفاده و برداشت است.خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند.

احدرستمی، مدیرکل مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در آخرین اظهارات خود درباره مهلت اعتبار یارانه کالابرگ گفت :  یارانه کالابرگ تا چه زمانی اعتبار دارد؟ مرحله بعدی طرح کالابرگ دقیقا چه زمانی عملیاتی می شود؟ رستمی مدیرکل مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان پاسخ می‌دهد.

وی بیان کرد: فاز سوم مرحله اول از امروز عصر شروع خواهد شد,مطابق آخرین اطلاعات از 11میلیون خانواری که تا کنون اعتبار آنها را شارژ کرده بودیم,حدود9میلیون خانوار خرید خود را انجام داده اند, امروز از ساعت 5فاز سوم مرحله اول برای 10میلیون خانوار که در دهک 4تا7 قراردارند, انجام خواهد شد و خانوارها امکان مراجعه به فروشگاه و استفاده از اعتبار خود را دارند.

رستمی گفت:  مهلت استفاده از یارانه کالابرگ, حداقل تا خرداد 1404 برای هر دو مرحله امکان پذیر است.بعد از خرداد اگر نیاز به تمدید باشد, اعلام می کنیم. در ایام عید یک ارزیابی از طرح داریم, تلاش داریم در نیمه اول فروردین1404 مرحله دوم کالابرگ را اجرایی کنیم که اطلاع رسانی خواهیم داشت./تسنیم

سرپرستان دهک‌های چهارم تا هفتم از امروز

در ادامه این خبر جزییات بیشتر درباره واریز اعتبار کالابرگ به حساب سرپرستان دهک‌های چهارم تا هفتم را بخوانید.

کالابرگ، برگه‌ای است که افراد می‌توانند با استفاده از آن کالاهای اساسی و ضروری خود را با قیمتی مناسب تهیه کنند. در دوره‌های مختلف اقتصادی، کالابرگ‌ها به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و مدیریت بازار توزیع می‌شوند.

مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از ۱۱ اسفند آغاز شد. در ادامه مرحله دوم برای دهک‌های درآمدی اول تا سوم۱۶ اسفند پرداخت شد.

در سومین مرحله از طرح، خانوارهای مشمول درآمدی چهارم تا هفتم از امروز عصر (۲۳ اسفند) می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان استفاده کنند.

 این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک به این شرح است:

مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند.

محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.

اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.

خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۳ فروشگاه زنجیره‌ای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپرفامیلی، هفت و وال‌مارکت) اجرا می‌شود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» نیز امکان‌پذیر است.

مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند.

همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

به هموطنان توصیه می‌شود از ورود به لینک‌های نامعتبر پرهیز کنند.

برچسب‌ها: