شناسهٔ خبر: 71860960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

چند درصد فوتی‌های تصادفات را سرنشینان تشکیل می‌دهند؟

مسئول ستاد پویش ملی نه به تصادف گفت: ۲۴ درصد از فوتی‌های تصادفات، رانندگان و ۳۵ درصد دیگر، سرنشینان هستند و افزایش خودروها و کم‌رنگ شدن فرهنگ ایمنی تصادفات را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

دیده‌بان نوشت: رئیسی، معاون وزیر بهداشت و مسئول ستاد پویش ملی نه به تصادف، بر لزوم تقویت فرهنگ ایمنی جاده‌ای تأکید کرد و آمارهای نگران‌کننده‌ای از تلفات ناشی از حوادث رانندگی ارائه داد.

او با اشاره به روند تصادفات در کشور گفت: «اگر به آمارهای گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تا پیش از سال ۱۳۹۲، به‌ویژه از سال ۱۳۹۰، تعداد حوادث رانندگی رو به افزایش بود. اما با آغاز فرهنگ‌سازی گسترده، رسانه‌ها و مردم نقش فعالی ایفا کردند و کمربند ایمنی به بخشی از فرهنگ رانندگی تبدیل شد. این تغییر مثبت در همان سال‌ها تأثیر چشمگیری داشت و میزان تلفات کاهش یافت.»

رئیسی ادامه داد: «متأسفانه با افزایش تعداد خودروها و کم‌رنگ شدن اقدامات فرهنگی، مجدداً شاهد افزایش سوانح و تلفات بوده‌ایم. در بسیاری از موارد، تمرکز فقط بر بستن کمربند رانندگان بوده و سرنشینان عقب مورد غفلت قرار گرفته‌اند. این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش تلفات در تصادفات است.»

وی در توضیح این مسئله افزود: «بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که ۲۴ درصد از فوتی‌های تصادفات، رانندگان و ۳۵ درصد دیگر، سرنشینان هستند. علت این آمار نگران‌کننده، عدم استفاده از کمربند ایمنی در میان سرنشینان عقب خودرو است. این افراد در شرایط ناپایدار قرار دارند و در صورت وقوع تصادف، به بیرون پرتاب شده یا دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.»

دیده‌بان نوشت: رئیسی، معاون وزیر بهداشت و مسئول ستاد پویش ملی نه به تصادف، بر لزوم تقویت فرهنگ ایمنی جاده‌ای تأکید کرد و آمارهای نگران‌کننده‌ای از تلفات ناشی از حوادث رانندگی ارائه داد.

او با اشاره به روند تصادفات در کشور گفت: «اگر به آمارهای گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تا پیش از سال ۱۳۹۲، به‌ویژه از سال ۱۳۹۰، تعداد حوادث رانندگی رو به افزایش بود. اما با آغاز فرهنگ‌سازی گسترده، رسانه‌ها و مردم نقش فعالی ایفا کردند و کمربند ایمنی به بخشی از فرهنگ رانندگی تبدیل شد. این تغییر مثبت در همان سال‌ها تأثیر چشمگیری داشت و میزان تلفات کاهش یافت.»

رئیسی ادامه داد: «متأسفانه با افزایش تعداد خودروها و کم‌رنگ شدن اقدامات فرهنگی، مجدداً شاهد افزایش سوانح و تلفات بوده‌ایم. در بسیاری از موارد، تمرکز فقط بر بستن کمربند رانندگان بوده و سرنشینان عقب مورد غفلت قرار گرفته‌اند. این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش تلفات در تصادفات است.»

وی در توضیح این مسئله افزود: «بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که ۲۴ درصد از فوتی‌های تصادفات، رانندگان و ۳۵ درصد دیگر، سرنشینان هستند. علت این آمار نگران‌کننده، عدم استفاده از کمربند ایمنی در میان سرنشینان عقب خودرو است. این افراد در شرایط ناپایدار قرار دارند و در صورت وقوع تصادف، به بیرون پرتاب شده یا دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.»