به گزارش گروه رسانهای شرق؛ زیکر ۹ X دقیقا یکی از این محصولات است که شاید قد و قامت بزرگتری نسبت به لندکروز داشته باشد، اما به لطف سیستم هیبریدی Zeeker، مدیریت مصرف سوخت بهتری دارد.
این خودرو یک کراس اور فول سایز چینی به حساب میآید که طول آن از ۵.۲ متر فراتر میرود و طراحی جعبهای شکل و غول پیکری دارد و قرار است به قول چینیها در قامت یک خودرو اولترا لاکچری راهی بازار شود.
زیکر ۹ ایکس بر روی سیستم سوپر هیبرید زیکر توسعه پیدا کرده و احتمالا از ترکیب یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ و ۳ موتور الکتریکی بهره میبرد و در نهایت، یک خودرو تمام چرخ محرک را تحویل مشتری میدهد. به لطف چنین آرایشی، حدس میزنیم که توان خروجی زیکر ۹ X پلاگین هیبریدی حداقل روی کاغذ، از ۷۰۰ اسب بخار هم بیشتر شود و قطعا این محصول با پکیج باتریهای ۲۰ کیلو وات ساعتی یا با ظرفیت بالاتری به بازار عرضه خواهد شد. با یک جمع بندی کلی میتوان گفت که شما در پروژه زیکر ۹ ایکس با یک شاسی بلند جذاب تمام چرخ محرک طرف هستید که تقریبا ۲۰ سانتی متر بزرگتر از لندکروز است، حدودا ۳ برابر این شاسی بلند ژاپنی اسب بخار دارد، اما مصرف سوخت آن شاید کمتر از ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد! هرچند زمانی که فاکتور قیمت به میان جمع میآید، لندکروز برنده ماجراست، چرا که قیمت لندکروز سری ۳۰۰ مدل ۲۰۲۵ کمی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار است، اما زیکر ۹ ایکس احتمالا با قیمت بالای ۱۴۰ هزار دلار به وسط رینگ میآید.
هرچند که در تصاویر تبلیغاتی، با پوشش استتاری مواجه هستیم، اما از سر و شکل زیکر ۹ ایکس پیداست که وعدهی یک شاسی بلند قلدر را میدهد. طراحی این خودرو از ستون A گرفته تا ستون D، بر پایهی ایجاد یک فضای بزرگ برای کابین و سرنشینان بنا نهاده شده است و اگر کمی دقیقتر به سقف آن نگاه کنید، میتوانید سنسور لیدار را نیز بیابید. یعنی زیکر ۹ X از سیستم رانندگی سطح ۲.۵ یا ۲ پلاس بهره خواهد برد.