شناسهٔ خبر: 71789912 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

گزارش اقتصاد آنلاین از بازار خودرو:

قیمت ال ۹۰ صفر در بازار / ال ۹۰ دنده‌ای چند؟ + جدول اسفند ۱۴۰۳

در این گزارش جدیدترین قیمت ال ۹۰ صفر و کارکرده را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس جدیدترین قیمت رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ در بازار خودرو کارکرده، ال ۹۰ E۲ صفر مدل ۱۳۹۸ بدون رنگ با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک صفر مدل ۱۳۹۶ با قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. 
اما در آگهی‌های دیگر رنو تندر ۹۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با ۱۳۷۰۰ کیلومتر کارکرد به چشم می‌خورد که قیمت آن ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین ال ۹۰ E۲ مدل ۱۳۹۵ با یک در تعویض و ۱۲۰ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۷۴۰ میلیون تومان آگهی شده است. درکل با بررسی قیمت‌ها به این نتیجه میرسیم که اگر قصد خرید ال ۹۰ صفر را داشته باشید باید بیشتر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. جدول قیمت ال ۹۰ صفر و کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ را بخوانید.

قیمت رنو تندر ۹۰ صفر و کارکرده - اسفند ۱۴۰۳

برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
رنو تندر ۹۰ E۲ ۱۳۹۸ سفید/بدون رنگ صفر ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ۱۳۹۶ سفید/بدون رنگ صفر ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ۱۳۹۸ مشکی/بدون رنگ ۸,۸۰۰  ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ اتوماتیک ۱۳۹۶ سفید/بدون رنگ ۱۳,۷۰۰ ۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ E۲ ۱۳۹۵ سفید/درب تعویض ۱۲۰,۰۰۰  ۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ E۲ ۱۳۹۰ قرمز/دو لکه رنگ ۱۸۰,۰۰۰  ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ E۲ ۱۳۹۰ سفید/چند لکه رنگ ۲۵۰,۰۰۰  ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ۱۳۹۷ سفید/بدون رنگ ۸۰,۰۰۰  ۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی ۲۰۶ SD و ال ۹۰

تفاوت فنی ۲۰۶ صندوقدار و ال نود چندان قابل‌توجه نیست و این دو خودرو از پیشرانه‌های ۱۶ سوپاپ تقریبا هم‌حجم با توان خروجی مشابه استفاده می‌کنند. قدرت موتور ۱.۶ لیتری هر دو خودرو برابر ۱۰۵ اسب بخار است. اما شتاب تندر ۹۰ چیزی بیش از یک ثانیه سریع‌تر از پژو ۲۰۶ صندوقدار است. بنابراین گرچه توان فنی هر دو خودرو به هم نزدیک است اما می‌توان ال ۹۰ را با اختلاف اندک برنده مقایسه فنی ال نود و ۲۰۶ اس دی دانست.

همچنین کیفیت سواری ال ۹۰ تا حدودی نرم‌تر از ۲۰۶ است و ورود کوبش‌های سیستم تعلیق به درون کابین کمتر احساس می‌شود. اما در عوض می‌توان گفت که هنگام عبور پرسرعت از مسیرهای پیچ‌درپیچ، هندلینگ این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ تا حدودی ضعف دارد و پایداری آن تقریبا کمتر از حریف است. البته سطح تسلط راننده ال ۹۰ بر این اتومبیل نسبت به کاربر پژو ۲۰۶ تا حدی بالاتر بوده و کابین دلبازتری را نیز در محصول رنو شاهد هستیم.