عصر ایران - شیائومی با معرفی مدل اس یو7 اولترا وارد بازار خودروهای برقی با عملکرد بالا شد و این حرکت نشان از جاه طلبی شیائومی برای رقابت با برندهای معتبر لوکس و پرفورمنس دارد.
در تاریخ 1 مارس، شرکت دانگ فنگ نیسان به مناسبت رونمایی از اس یو7 اولترا به شیائومی تبریک گفت. روز بعد، مدیرعامل شیائومی، از نیسان تشکر کرد، GT-R را یک خودرو افسانهای دانست و اعلام کرد که شیائومی قصد دارد با رقابت با برندهای بزرگی مانند پورشه در دوران خودروهای برقی رقابت جدی داشته باشد.
مدل اس یو7 اولترا در چین با قیمت پایه 529,900 یوان (تقریباً 72,830 دلار آمریکا) عرضه شده و به عنوان یک شاهکار تکنولوژیکی شناخته میشود. این خودرو قدرتی معادل 1,526 اسب بخار تولید میکند و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن تنها 1.98 ثانیه است.
طبق اطلاعات شیائومی، زمان انتظار برای تحویل این خودرو حدود 20 هفته است و اگر نسخهای از این مدل با کاپوت دستساز از فیبر کربن سفارش دهید، باید تا 41 هفته منتظر بمانید!
در ادامه نگاهی بیندازیم به ویژگیهایی که اس یو7 اولترا را به داغترین خودرو چین تبدیل کرده است:
نمای ظاهری
مدل اس یو7 اولترا با یک اسپویلر جلوی بزرگتر، ترمزهای تقویت شده و بدنهای عریض تر از دیگر مدلها متمایز میشود. از دیگر جزئیات آن میتوان به نماد طلا 24 عیار روی قسمت جلویی اشاره کرد که به خودرو اصالت و انحصار بیشتری میبخشد.
ابعاد اس یو7 اولترا: طول 5,115 میلیمتر، عرض 1,970 میلیمتر و ارتفاع 1,465 میلیمتر، با فاصله محور 3,000 میلیمتر. اسپویلر عقب خودرو به عرض 1,560 میلیمتر و طول رشته 240 میلیمتر، به همراه یک دیفیوزر فعال عقب، قادر به تولید 285 کیلوگرم نیروی دانفورس در سرعت های بالا است که به پایداری و عملکرد عالی خودرو در شرایط مذکور کمک میکند.
این خودرو مجهز به چرخ های 21 اینچی با لاستیکهای پیرلی پی زرو5 است و از دیسک های ترمز سرامیکی کربن 430 میلیمتری در جلو بهره میبرد که بزرگترین دیسک ترمز نصب شده روی یک خودرو اسپرت است.
ترمزهای عقب نیز از دیسکهای 410 میلیمتری برخوردارند و کالیپرهای 6 پیستون جلو و 4 پیستون عقب از برند Akebono قدرت توقف فوق العادهای را فراهم میکنند. شیائومی ادعا میکند که اس یو7 اولترا قادر است در 30.8 متر از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به توقف کامل برسد.
کابین
زمانی که وارد کابین اس یو7 اولترا شوید، با فضایی ترکیبی از عناصر لوکس و عملکرد روبرو خواهید شد. این خودرو دارای تزئینات فیبر کربن در 17 نقطه مختلف از جمله صندلیهای جلو، کنسول وسط، قاب درها، فرمان و سقف است که در مجموع 3.74 متر مربع از فضای داخلی را پوشش میدهد. استفاده گسترده از فیبر کربن علاوه بر افزایش زیبایی اسپرت، باعث کاهش وزن 12 کیلوگرمی خودرو شده است.
کابین این خودرو با صندلی های پوشیده شده از آلکانترا، که 5 متر مربع از فضای داخلی را پوشش میدهد، تزئین شده است. آلکانترا از چرم سنتی 50 درصد سبک تر است و این موضوع به بهبود عملکرد دینامیکی خودرو کمک میکند.
صندلی های جلو نیز دارای سیستم ماساژ 10 نقطه ای هستند. تقریباً تمامی جزئیات نسبت به مدل SU7 Max سال گذشته، ارتقا یافته است.
این خودرو از یک نمایشگر OLED بزرگ در کنسول وسط بهره میبرد که همراه با یک نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده، تجربه کاربری شگفتانگیزی را فراهم میآورد. اس یو7 اولترا از سیستم کنترل صوتی و تشخیص فرمان صوتی پشتیبانی میکند.
سایر ویژگیهای قابل توجه آن شامل دو پد شارژ بی سیم 50 وات برای تلفن، شیشه دوجداره برای تمامی چهار درب، 25 بلندگو از جمله بلندگوهای مخصوص صندلی راننده، و یک سیستم گرم/سرد کردن نوشیدنی است که به طور اختیاری با مبلغ اضافی 2,000 یوان (275 دلار آمریکا) قابل سفارش است.
سیستم هوشمند رانندگی
این خودرو از سه سنسور لیدار، دوازده دوربین و پنج رادار موج-میلیمتری بهره میبرد و دارای سیستم هدایت خودکار (NOA) و سیستم پارک خودکار پیشرفته شیائومی است.
رانندگی
سیستم سه موتوره آن که 1,526 اسب بخار قدرت و 1,770 نیوتن متر گشتاور تولید میکند، باعث میشود که اس یو7 اولترا همیشه آماده باشد تا تمام توان خود را آزاد کند.
شتاب آن شگفتانگیز است: از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در 1.98 ثانیه. این یک رکورد بسیار چشمگیر در قلمرو ابرخودروها محسوب میشود، و این موفقیت بدون صدای موتور احتراق داخلی است زیرا به جای آن نیروی الکتریکی جایگزین شده است.
در جاده، اس یو7 اولترا حس یک شکارچی آماده را دارد. با این حال، در حالت رانندگی استاندارد، این خودرو به طرز شگفت انگیزی نرم و آرام است و قدرت به طور روان تحویل داده میشود و سیستم تعلیق به راحتی ناهمواری های جاده را جذب میکند. سیستم تعلیق بادی تطبیقی به طور مستقل سختی و فاصله از زمین را تنظیم میکند، که سواری راحت حتی در سطوح ناهموار فراهم میآورد. فرمانپذیری خودرو نیز بسیار حساس است.
با تغییر به حالت اسپرت، اس یو7 اولترا به یک موجود متفاوت تبدیل میشود. پاسخ پدال گاز به شدت تیز میشود و سیستم تعلیق سفت تر میشود و احساس بهتری از ارتباط با جاده ایجاد میکند.
مرکز ثقل پایین خودرو و سیستم پیشرفته توزیع گشتاور، پایداری استثنایی در پیچ ها فراهم میآورد. حتی در سرعتهای بالا، اس یو7 اولترا پایدار باقی میماند و اعتماد به نفس زیادی به راننده میدهد.
ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ 430 میلیمتری در جلو، قدرت توقف شگفت انگیزی دارند و خودرو را از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به توقف میرسانند فقط در 30.8 متر. این ترمزها حتی پس از توقف های متعدد نیز کارایی خود را حفظ می کنند.