شناسهٔ خبر: 71745850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

فوری / راهبران مترو اعتصاب کردند

در حالی تیم رسانه‌ای زاکانی در حال سرپوش گذاشتن بر ماجرای اتوبوس‌های دیزلی - برقی هستند که در هفته‌های اخیر اعتصاب راهبران مترو موجب اخلال گسترده در خطوط مترو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیده‌بان ایران، در حالی تیم رسانه‌ای زاکانی در حال سرپوش گذاشتن بر ماجرای اتوبوس‌های دیزلی - برقی هستند که در هفته‌های اخیر اعتصاب راهبران مترو موجب اخلال گسترده در خطوط مترو شده است.

روزی نیست که اخبار، تصاویر و ویدیو‌های آن از گوشه کنار فضای مجازی و رسانه‌های خارجی به گوشتان نرسد و با همان حس و حال سِر شدگی از شنیدن و دیدن این نوع تصاویر و اخبار از کنار آن رد بشید؛ خبر‌ها و ویدیو‌هایی که اوج واکنش مردمان پایتخت، این کلانشهر فرسوده جهان اسلام به آن تنها بیان این جمله است «اوه ببین چه خبر بوده».

بله صحبت از کلانشهر زیر زمینی پایتخت است که این روز‌های پایانی سال روز‌هایی شلوغ و پر اتفاقی را پشت سر می‌گذارد؛ مترو این مد حمل و نقل جهانی همواره در کلانشهر‌های جهان به سهولت در تردد شناخته می‌شود، اما در ایران این سیستم حمل و نقل کم کم به یکی از چالش‌های عظیم شهری تبدیل شده است که نه تنها موجب رفاه و آسایش شهروندان نیست بلکه استفاده کردن روزانه از آن به یکی از چالش‌های شهری تبدیل شده است.

اگر بخواهیم سیستم حمل و نقل عمومی تهران را به مثابه یک انسان بدانیم قطع به یقین مترو را باید قلب آن دانست که خطوط زیرزمینی آن به مانند رگ خون را از قلب به سایر اندام‌ها می‌رساند و هرگونه اخلال در این روند با سکته فرد به پایان می‌رسد.

اغراق نیست اگر بگوییم عملکرد این روز‌های مترو موجب بروز سکته در ناوگان حمل و نقل پایتخت شده و موج نارضایتی مردم از مدیریت شهری ششم و شهردار آن روز به روز در حال افزایش است؛ برای درک و شناخت بیشتر امراض این روز‌های قلب حمل و نقل عمومی پایتخت لازم است پیکر نیمه‌جان مترو را در اتاق تشریح کالبد شکافی کنیم.

اگر همین امروز که نزدیک به ۴ سال از عمر دوره ششم شورای شهر تهران گذشته است به سراغ مدیران شهری از جمله اعضای شورای شهر تهران و معاونان شهردار تهران بروید به آنها بگویید چه خبر از مترو و چه کردید برای آن، قصه واگن‌های چینی و سهم دولت و بی‌کفایتی شورای پنجم را برایتان لالایی خواهند کرد، اما آیا واقعا تمام موضوعات مربوط به مترو به همین موضوعات خلاصه می‌شود؟ آقایان زاکانی و بزرگ آقای شورای شهر تهران نمی‌خواهند از عملکرد خود در این نزدیک به ۴ ماه دفاعی انجام دهند؟ و آیا اگر بخواهند دفاعی بکنند باز هم باید منتظر شنیدن همان اخبار تکراری از کلنگ‌زنی‌های نمایشی و تفاهم‌نامه‌های دورهمی باشیم.

در حالی تیم رسانه‌ای زاکانی در حال سرپوش گذاشتن بر ماجرای اتوبوس‌های دیزلی - برقی هستند که در هفته‌های اخیر اعتصاب راهبران مترو موجب اخلال گسترده در خطوط مترو شده است. راهبران مترو می‌گویند به دلیل مشکلات معیشتی و کاری معترض به وضع موجود شغلی خود هستند.

زاکانی، استاد بلامنزاع امضاء تفاهمات بی‌سرانجام

تفاهماتی که هیچ نوع ضمانت اجرایی و قانونی برای طرفین آن ندارد که بلاشک زاکانی را می‌توان استاد بلامنزاع امضاء تفاهمات بی‌سرانجام دانست که در این ۴ سال از وزارت نفت و نیرو و بهداشت بگیرید تا بنیاد مسکن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهید رئیسی تفاهم‌نامه امضا کرد و تا به امروز هیچ کدام از آنها گره‌ای از تهران کلانشهر وعده‌های رنگارنگ باز نکرد.

«ما در این دوره از مدیریت شهری به فضل خدا توانستیم قرار داد ۶۳۰ دستگاه دوره پنجم شورا که به در دولت آقای روحانی زمین مانده بود را فعال کنیم و به ۷۹۱ دستگاه واگن افزایش دهیم و اجرایی کنیم» این نیز یکی از همان جمله‌های تکراری برای اهالی خبر رسانه است که تا از آقای زاکانی پرسیده می‌شود چه خبر از مترو، آن را چشم بسته برای همه تکرار می‌کند. وعده‌های که عمر تکرار آن کم کم به ۴ سال رسیده است، اما حتی از یک واگن هم خبری نشد.

شاید باورتان نشود، اما سخنگوی مرکز ارتباط شهرداری تهران در نشست‌های خبری - تبلیغاتی خود که بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد، روز دوشنبه از «احتمال اعلام خبر‌های خوش درباره اجرای قرارداد ۷۹۱ واگنی تا پایان سال» خبر داد. بله این جمله مطهر محمدخانی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران است که در رسانه‌های همسو با جبهه فکری آنها منتشر شده است و حتی دیگر نمی‌توانند آن را به گردن رسانه‌های معاند و به زعم آنها ایادی آنها در بین اصحاب رسانه بیندازند.

آقای سخنگو حرف از عملیاتی شدن قرار دادی در دوهفته پایانی سال می‌زند که نه تنها در دوره پنجم شورای شهر تهران به دلیل خالی بودن خزانه و تحریم‌ها از سوی کشور دوست و همسایه چین روی زمین ماند، در قریب به ۴ سال فعالیت شورای شهر ششم و دولت همسو با آن (دولت سیزدهم مرحوم رئیسی) نیز عملیاتی نشد و تنها وعده‌ای بود که از سوی زاکانی به شهروندان داده شد.

برچسب‌ها: