شناسهٔ خبر: 71731585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کالابرگ الکترونیکی در لرستان/ سهم دهک‌های ۴ تا ۷ چقدر است؟

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: دهک‌های چهار تا هفت در این استان برای دریافت کالابرگ الکترونیکی شامل ۲۵۴ هزار و ۸۹۷ خانوار با جمعیت ۷۹۳ هزار و ۹۷۷ نفر است.

صاحب‌خبر -

احمد توصیفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار کرد: مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوارهای تحت‌پوشش سازمان‌های حمایتی، و مرحله دوم واریز کالا برگ الکترونیکی برای  دهک‌های یک تا سوم از عصر امروز شانزدهم اسفند آغاز شد.

وی افزود: در لرستان، 544 هزار و 523 خانوار شامل یک‌میلیون و 565 هزار و 793 نفر، مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی هستند، درحالی‌که 126 هزار و 937 خانوار در این طرح قرار نمی‌گیرند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: دهک‌های یک تا سه در این استان شامل 289 هزار و 626 خانوار با جمعیت 771هزار و 816 نفر هستند و دهک‌های چهار تا هفت نیز 254 هزار و 897 خانوار با جمعیت 793 هزار و 977 نفر را شامل می‌شوند.

توصیفیان تأکید کرد: اعتبار تخصیص‌یافته به کد ملی سرپرست خانوار واریز می‌شود و افراد می‌توانند با هر کارت بانکی که در اختیار دارند، کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص‌یافته تا پایان خردادماه 1404 قابل‌استفاده است، بیان کرد: این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اشاره کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از معیشت خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم و تقویت سبد غذایی آنان اجرا شده‌است و خانوارهای مشمول می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

توصیفیان تصریح کرد: دهک‌های اول تا سوم به‌ازای هر نفر 500 هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به‌ازای هر نفر 350 هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیاز خود، حداقل سه نوع کالای مختلف را خریداری کنند و هیچ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در صورتی که مشمولان اعتبار مرحله نخست را به‌طور کامل استفاده نکنند، مانده‌اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد و  همچنین امکان خرید در چند نوبت وجود دارد و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.

توصیفیان اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از 230 هزار فروشگاه عمده و خرد و 13 فروشگاه زنجیره‌ای، ازجمله افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و وال‌مارکت اجرا می‌شود و خرید اینترنتی از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» نیز امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: مشمولان می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌های طرف قرارداد و اطلاع از مانده‌اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از طریق سامانه‌های «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نحوه استعلام اعتبار گفت: امکان استعلام مانده‌اعتبار از طریق کد دستوری #1463500 فراهم شده‌است و مرکز تماس 021-6369 آماده پاسخ‌گویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

توصیفیان یادآور شد: هیچ‌گونه پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی‌بر افزایش یا برداشت اعتبار و یا ارسال لینک برنامه ارسال نمی‌شود، بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود از ورود به لینک‌های نامعتبر خودداری کنند.

انتهای پیام/