شناسهٔ خبر: 71680549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۰۰۰ کلاس درس در مدت ۴ سال در اردبیل ساخته می‌شود

استاندار اردبیل به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا تفاهمنامه‌ای را با رئیس سازمان نوسازی مدارس به امضا رساندیم و قرار شده در مدت چهار سال، سه هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود امامی یگانه عصر دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ما در استان اردبیل 210 هزار دانش‌آموز داریم که هر یک از این دانش‌آموزان استعداد آن را دارند که در آینده در جایگاه‌ها و پست‌های حساس و خطیر قرار گرفته و مسئولیت‌های سنگینی را عهده‌دار شوند.

وی به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان به نسبت سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا تفاهمنامه‌ای را با رئیس سازمان نوسازی مدارس به امضا رساندیم و قرار شده در مدت چهار سال، سه هزار کلاس درس در استان اردبیل در قالب طرح نهضت مدرسه‌سازی احداث و تحویل داده شود.

استاندار اردبیل به وضعیت معیشتی معلمان و ضرورت ارتقای این شرایط اشاره کرد و افزود: نباید معلمان ما نسبت به سایر کارکنان دریافتی کمتری داشته باشند بلکه دستمزد آنها باید بالاترین دستمزد در سطح کشور باشد تا آنها دچار سرخوردگی نشده و در سنگر تعلیم و تربیت با قوت و قدرت و بدون دغدغه معیشتی بتوانند کارها را به پیش ببرند.

امامی یگانه در ادامه خاطرنشان کرد: ما نسل حساسی را تحویل معلمان و نظام تعلیم و تربیت می‌دهیم و باید با بهترین شرایط تربیت یافته و تحویل جامعه دهند که در این زمینه قطعا در کنار حل معضلات و مشکلات معیشتی معلمان، باید در جذب نیروهای جدید و رفع کمبود نیروهای خدماتی گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

وی اضافه کرد: رتبه 23 استان در کنکور و سایر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی زیبنده استعدادهای ناب این استان نیست و ما باید با محوریت مدرسه، معلمان و مدیران این جایگاه را ارتقا دهیم تا شرایط در سطح کشور به نفع استان بهبود یابد.

استاندار اردبیل فضای دانشگاه فرهنگیان استان را در حد یک مدرسه تخریبی اعلام کرد و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان نیاز به فضای دانشگاهی متناسب با تحصیل دانشجویان دارد و در این زمینه باید مساعدت‌های ملی را شاهد باشیم.

امامی یگانه بیان کرد: با همه مشکلات و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد، ما نیازمند افزایش‌ انگیزه دانش‌آموزان در مسیر تربیت و سیستم کارآمدی آن هستیم و ضروری است در این زمینه معلمان و خود دانش‌آموزان تلاش مؤثری را انجام داده و در مسیر تحصیل شایسته گام‌های جدی بردارند.

وی دغدغه آموزش و پرورش را دغدغه فراتر از یک دستگاه و نهاد اعلام کرد و ادامه داد: باید در نظام تعلیم و تربیت نقشه راهی را تهیه کنیم تا با یک نگاه عمیق بتوان در مسیر توسعه آموزش و پرورش کارآمد گام‌های جدی را برداشت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در همه کشورها زیربنا آموزش و پرورش است و اگر کشوری توسعه یافته لقب گرفته به دلیل سرمایه‌گذاری 50 و 100 ساله در این حوزه است که در یک سند عملیاتی معلوم شده نظام تعلیم و تربیت از کجا شروع و به کجا فعالیت‌هایش ختم می‌شود.

امامی یگانه گفت: متولیان جامعه باید قدر سرمایه‌های تربیت‌یافته از دامن آموزش و پرورش را بدانند و از این نیروها در مسیر توسعه پایدار استفاده کنند.

وی افزود: توسعه پایدار از نظام آموزش و پرورش شروع می‌شود و در این حوزه در کنار مسئولیت خطیر خانواده‌ها، این نظام آموزش و پرورش است که 12 سال تربیت نسل آینده را عهده‌دار بوده و باید متناسب با شرایط جامعه برنامه‌ریزی‌های خود را به نحوی انجام دهد تا نخبگان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تربیت یابند.

استاندار اردبیل به 2 مقوله مهم آموزش و پرورش در کنار هم اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه کشور به هر 2 بخش نیاز داریم و ضروری است تا سیستم آموزش و پرورش ما به سمت مهارت‌آموزی بیشتر حرکت کند.

امامی یگانه با انتقاد از روند فعلی نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: متأسفانه ما برای ذهن دانش‌آموزان انباشتی از موضوعات و مسائل را انجام می‌دهیم در حالی که تلمبار شدن این موضوعات هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: در نظام آموزش و پرورش ما به یک بازنگری جدی در مسائل تربیتی و آموزشی بر مبنای مهارت‌آموزی عمیق نیازمندیم تا فارغ‌التحصیل مدارس ما بتواند در کنار یاد گرفتن مهارت‌های کاربردی زندگی، با مهارت‌های مورد علاقه خود نیز در عرصه کارآفرینی آشنا شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما به دنبال تربیت نسلی نوآور و خلاق هستیم که در این باب باید توسعه‌محور و عقلانی حرکت کرده و بسیاری از زواید و کاستی‌ها را از بین ببریم.

انتهای پیام/131