به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمآباد، طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی در لرستان از ابتدای ماه رمضان آغاز شدهاست. این طرح که با هدف حمایت از اقشار کمدرآمد اجرا میشود، در سه مرحله به خانوارهای دهکهای مختلف تعلق میگیرد.
بهگفته سیروس ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، در مرحله نخست، خانوارهای دهکهای 1 تا 3 که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، 500 هزار تومان اعتبار دریافت میکنند.
مرحله دوم شامل افرادی از همین دهکها است که به هر دلیل تحت پوشش این نهادها قرار ندارند و در مرحله سوم، خانوارهای دهکهای 4 تا 7 مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی خواهند شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اعلام کرد که مهلت اعتبار کالابرگ الکترونیکی در مجموع چهار ماه است. مرحله نخست و دوم هرکدام دو ماه اعتبار دارند و اگر اعتبار ماههای اول و دوم مصرف نشود، در مرحله بعدی قابلاستفاده خواهد بود.
ابراهیمی گفت که در لرستان 544 هزار و 523 خانوار با جمعیتی معادل یکمیلیون و 565 هزار و 793 نفر مشمول این طرح هستند. او افزود که خانوارها میتوانند با مراجعه به اپلیکیشن «شما» یا شمارهگیری #1463*500* از میزان اعتبار باقیمانده خود مطلع شوند.
بر اساس اعلام ابراهیمی، 5 هزار فروشگاه زنجیرهای و محلی در سطح لرستان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، آماده شدهاند. فروشگاههای بزرگی مانند افق کوروش، اتکا و رفاه به همراه سایر فروشگاههای زنجیرهای و محلی، به این سامانه متصل شدهاند.
همچنین، بهگفته او، زیرساختهای لازم برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی در فروشگاههای روستایی لرستان نیز فراهم شدهاست.
ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است، گفت که اجرای این طرح از عصر روز گذشته کلید خورده و امروز اولین روز رسمی بهرهبرداری از این طرح در لرستان است.
او تأکید کرد که سرپرستان خانوار میتوانند از ماندهاعتبار خود برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاههای طرف قرارداد استفاده کنند.
انتهای پیام/644/
∎