حجتالاسلام والمسلمین حامد شریعتمداری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قم در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای تبیین اهمیت سبک زندگی اسلامی و آشنایی خانوادهها با این موضوع، اظهار داشت: یکی از برنامههای ویژه معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، "رهتوشه ویژه خانواده" است که عمدتاً به مباحث مربوط به الگو و سبک زندگی ایرانی-اسلامی میپردازد.
شریعتمداری عنوان کرد: این برنامهها شامل مقالات متعددی است که به نکات اصلی و چالشهای مهمی که مردم با آنها درگیر هستند، از جمله سبک زندگی دیجیتال نوجوانان و جوانان، تاثیر رسانهها و استفاده صحیح از سبد کالای فرهنگی توجه دارد.
وی افزود: در زمینه پوشش و حجاب، تأکید ما بر فعالیتهای ایجابی و فرهنگی است. به عنوان نمونه، یکی از بستههای فرهنگی جذاب ما مسابقهای است که نه تنها مبلغان، بلکه گروههای تبلیغی ما در مناطق مختلف آن را اجرا میکنند تا فلسفه و حکمتهای پوشش و حجاب را برای جوانان و نوجوانان نسل امروز به شیوهای جذاب تبیین کنند.
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در موضوعات مختلفی مانند تغذیه، ارتباطات خانوادگی، صله رحم و دیگر مسائل مرتبط با سبک زندگی، علاوه بر مقالات و محورهای پیشنهادی، مبلغان در منابر و مجالس نیز از این مباحث بهره میبرند.
وی گفت: طرح تبلیغی بهاری که از 11 اسفند آغاز شده، تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت. این طرح شامل برپایی میز مشاوره، سخنرانی، مجالس خانگی و تبیین موضوعات روز از جمله جمعیت و خانواده است.
شریعتمداری همچنین به کارگیری 400 گروه تخصصی تبلیغی در این طرح را از ویژگیهای برجسته آن دانست و افزود: این گروهها با حضور در بوستانها، تکایا، مساجد و ورودی شهرها، علاوه بر راهاندازی اتاق کودک و بازی برای تعطیلات نوروز، به فعالیتهای تبیینی و بررسی کنشگریهای اجتماعی خواهند پرداخت.
انتهای پیام/
∎