شناسهٔ خبر: 71542613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مقالۀ النا اشنایدر در پولیتیکو

نقش سکوهای دیجیتال و هوش مصنوعی در دولت جدید ترامپ/ نبردهای آنلاین

رسانه‌های اجتماعی دقیقاً در حکم چاپخانه‌های قدیم، روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون هستند. اگر با این محیط سازگار نشویم، دیده و شنیده نخواهیم شد.

صاحب‌خبر -

 
   عصر ایران؛ لیلا احمدی- پلتفرم‌های دیجیتال در دولت جدید دونالد ترامپ نقشی کلیدی در ارتباطات، تبلیغات و مدیریت پیام‌های سیاسی ایفا می‌کنند. ترامپ و تیمش از این فضا برای تعامل مستقیم با حامیان، مدیریت افکار عمومی و دور زدنِ رسانه‌های سنتی استفاده می‌کنند.

     این پلتفرم‌ها به ترامپ کمک می‌کنند تا پیام‌هایش را بدون دخالت رسانه‌های سنتی منتشر کند، کمپین‌های تبلیغاتی هدف مند اجرا کند و از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌های رأی‌دهندگان بهره ببرد.

     این روند نشان می‌دهد که در دولت جدید ترامپ، رسانه‌های مجازی نقشی حتی پررنگ‌تر از گذشته خواهند داشت. نبردهای آنلاین در دولت جدید، به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی در پیشبرد اهداف سیاسی و نظامیِ ایالات متحده مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نبردها شامل جنگ‌های سایبری، عملیات اطلاعاتی و استفادۀ گسترده از رسانه‌های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخلی و خارجی هستند.

   النا اشنایدر (Elena Schneider)، روزنامه‌نگار آمریکایی مستقر در واشنگتن است که به‌عنوان خبرنگار سیاسی در نشریۀ پولیتیکو (POLITICO) فعالیت می‌کند. او فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری از دانشگاه نورث‌وسترن است و پیش از پیوستن به تیم سیاسی پولیتیکو در سال ۲۰۱۶، به‌عنوان دستیار خبری و خبرنگار آزاد با روزنامۀ نیویورک‌تایمز همکاری می‌کرد. مقالات خانم اشنایدر در نشریاتی مانند تگزاس تریبیون، تگزاس مانثلی و بیزنس اینسایدر منتشر شده است.

النا اشنایدر

    النا اشنایدر در این مقاله به شکست نگران‌کنندۀ دموکرات‌ها، خانه‌تکانی به سیاق ترامپ، اهمیت رسانه‌های اجتماعی در سیاست‌ورزی و نبردهای آنلاین در دولت جدید دونالد ترامپ اشاره دارد. 

   شایان ذکر است که مقالات ترجمه‌شده در این بخش، بازتاب دیدگاه نویسنده و در راستای بررسی مطبوعات جهان است. همچنین توضیحات داخل قلاب که ایتالیک شده  از مترجم است.


                                                                                                               ***************
 النا شایدر: وزارت کارآمدی" دولت ترامپ که نوامبر گذشته، حساب کاربری‌اش را در پلتفرم ایکس ایجاد کرد، تاکنون 4 میلیون دنبال‌کننده دارد. قرار بر این است که افکار عمومی به‌این‌صورت در جریان اخبار وزارتخانۀ جدید باشند. تیم جدید مصرانه در پی لغو قراردادها، کم‌رنگ‌کردن بوروکراسی و کوچک‌سازی دولت است. ایلان ماسک بی‌وقفه در پلتفرم‌های اجتماعی‌اش پست می‌گذارد و با الگوریتمی که در اختیار دارد، خط‌مشی خود را تبلیغ می‌کند.

    "کمیتۀ ملی حزب دموکرات" هم در واکنش به حضور رسانه‌ای تیم دوج، در ماه ژانویه حساب کاربری جدیدی ایجاد کرد که حدود ۱۲۱ هزار دنبال‌کننده دارد. دموکرات‌ها در اعتراض به اقدامات ناگهانی وزارت کارآمدی، در اطراف ساختمان‌های USAID و خزانه‌داری تجمع کردند و خواهان عدم دسترسی به اسناد محرمانه و توقف تعدیل نیروهای دولت شده‌اند. "چاک شومر" (رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا)، در ساعات پایانی شب در برنامه‌ای تلویزیونی ظاهر شد و گفت: «ما پیروز خواهیم شد»؛ گفته‌ای که با ریشخند جناح مخالف روبه‌رو شد.

   واکنش کند و پرتعللِ دموکرات‌ها در قیاس با سیل پیام‌های حمایت از دوج، به چشم نیامد و بدتر این که (در گفتگو با بیش از دوازده مقام و استراتژیست منتخب دموکرات) مشخص شد آن‌ها این کار را ناشیانه، در پلتفرم اشتباه انجام داده‌اند تا به زعم خودشان، نمایش مقاومت در برابر دوربین‌های ملی و محلی باشد. این نمایش دست‌کمی از حضور تلویزیونی چاک شومر و بالاگرفتن تخم‌مرغ در اعتراض به کاهش بودجۀ فدرال نداشت.

[م. ماجرای چاک شومر و نمایش تخم‌مرغ در برابر دوربین، اشاره دارد به افزایش قیمت تخم‌مرغ و شیوع آنفلوانزای مرغی در آمریکا. سناتور چاک شومر هشدار داده است که اگر دولت فدرال اقدامی نکند، ممکن است قیمت یک شانه تخم‌مرغ حیرت‌آور شود. شیوع آنفلوانزای مرغی به کاهش مرغ‌ و تخم‌مرغ، کاهش عرضه و افزایش تقاضا و قیمت منجر شده است. در اوایل سال ۲۰۲۲، قیمت یک شانه تخم‌مرغِ ۳۰عددی، حدود ۴۰ دلار بود و اکنون قیمت آن به ۲۰۰ دلار رسیده است که به معنای افزایش ۴۰۰ درصدی ظرف ۳ سال است. شومر، ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با آنفلوانزای مرغی تأمین کرده تا صرف جداسازی پرندگان بیمار، ضدعفونی مزارع و تأمین تجهیزات حفاظتی شود. برخی مقامات مخالف‌اند که چنین وجهی هزینه شود، اما شومر پافشاری می‌کند، چون افزایش قیمت تخم‌مرغ، فشار زیادی به رستوران‌ها و مشتریان وارد کرده است. او معتقد است که دولت به ضرب و زور مشغول کاهش بودجه است و این روند در حالی صورت می‌گیرد که کسب‌و‌کارها و خانواده‌ها با هزینه‌های سرسام‌آور دست‌وپنجه نرم می‌کنند.]
 
   دولت جدید ترامپ، برنامۀ گسترده و پرهیاهویی برای کاهش هزینه‌های دولت فدرال در پیش گرفته است. این برنامه شامل کاهش بودجه در حوزه‌های مختلفِ دفاعی، تحقیقاتی و آموزشی است. دولت ترامپ به پنتاگون دستور داده است تا برنامه‌ای برای کاهش ۸ درصدی بودجۀ سالانه خود تدوین کند که در مجموع طی پنج سال آینده به صرفه‌جویی ۲۹۰ میلیارد دلاری منجر خواهد شد. این کاهش بودجه در حالی مطرح می‌شود که برخی از برنامه‌های کلیدی مانند عملیات مرزی، مدرن‌سازی تسلیحات هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی از این کاهش مستثنی شده‌اند. 

   ترامپ با صدور فرمانی، بودجۀ نهادهای تحقیقاتی را از ۲۸ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است. این اقدام با واکنش‌های منفی مواجه شده و دادگاهی در آمریکا به‌طور موقت فرمان رئیس‌جمهور را لغو کرده است. دولت ترامپ هشدار داده است که مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها در صورت ادامۀ برنامه‌های حمایت از برابری، تنوع و شمول (DEI)، از بودجه‌های فدرال محروم خواهند شد. این اقدام در راستای تلاش برای حذف برنامه‌های حمایت از گروه‌های اقلیت و رنگین‌پوست در محیط‌های دانشگاهی و اداری صورت می‌گیرد. 

     نقش ایلان ماسک در کاهش هزینه‌ها بسیار حائز اهمیت است. ماسک اعلام کرده است که دولت ترامپ می‌تواند سال آینده ۱ تریلیون دلار از کسری بودجه ایالات متحده را کاهش دهد. این اداره تاکنون امکان صرفه‌جویی ۵۵ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده است. برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه با کاهش‌های بودجه و تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ مخالفت کرده‌اند، به‌ویژه در مواردی که بر ایالت‌های آن‌ها تأثیر مستقیم دارد. این تنش‌ها نشان‌دهندۀ چالش‌های پیش روی دولت ترامپ در اجرای سیاست‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌ها است.

   "شی اوس" از اعضای جوان، رنگین‌پوست و دموکرات شورای شهر نیویورک که با کلیپ‌های سیاسیِ مختصر و مفید در فضای مجازی فالوورهای زیادی یافته است، می‌گوید: "دموکرات‌ها در نبرد آنلاین اصلاً به چشم نمی‌آیند. ترامپ و جمهوری‌خواهان توانسته‌اند تأثیر انواع رسانه‌ را در پیام‌رسانی به جامعه، درک کنند. رهبری دموکرات‌ها نه فقط در انتخابات، که در شرایط کنونی ضعیف عمل می‌کند و نمی‌تواند پیامش را برساند. ما باید در هر رسانه‌ای فعال باشیم، ولی متأسفانه در روزهای آغازینِ دور دومِ ریاست‌جمهوری ترامپ، در حال غرق‌شدن هستیم." 

     [م. "شی اوس"، عضو شورای شهر نیویورک از منطقۀ بروکلین و از اعضای جوان‌ و محبوب این شورا است. او به سرعت در میان جوانان و طرفداران تغییرات اجتماعی به محبوبیت رسید و به عنوان سیاست‌مدار مترقی شناخته می‌شود که بر مسائل مختلفی از جمله حقوق بشر، عدالت اجتماعی، اصلاحات در سیستم پلیس، مسکن مقرون به صرفه و بهبود شرایط اقتصادیِ جوامع محروم تمرکز دارد. او از فعالان مبارزه با نژادپرستی و حمایت از حقوق اقلیت‌ها است. اوس در فضای مجازی فعال است و با نگرش و سیاست‌های خود تلاش می‌کند صدای نسل جوان و اقشار مختلف جامعه را در عرصۀ سیاست نمایندگی کند. همچنین در زمینۀ حمایت از مشاغل کوچک و اصلاحات در حوزۀ بهداشت و درمان نیز فعال است. این سیاستمدار جوان در حوزۀ فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار فعال است و سعی دارد مسائل مختلف را از دیدگاهی جامعه‌پذیر و انسان‌دوستانه بررسی کند. او در تلاش است تا سیاست‌هایش باعث بهبود شرایط زندگی برای اقشار آسیب‌پذیر و جوامع اقلیت در نیویورک شود.]

     جالب است که حساب پاسخ فوری متعلق به کمیتۀ ملی حزب دموکرات که در ماه ژانویه ایجاد شده، فقط یک‌پنجم حساب کاخ سفیدِ ترامپ @RapidResponse47، دنبال‌کننده دارد. "حکیم جفریس"، رهبر فراکسیون دموکراتِ مجلس نمایندگان، یک میلیون دنبال‌کننده دارد، ولی "ایلان ماسک" که در ماه گذشته صدها پست منتشر کرده، بیش از 217 میلیون دنبال‌کننده دارد. برخی از گروه‌های دموکرات، مانند MoveOn.Org و گروه حقوق بشر، حضور به‌مراتب کمتری در X دارند و اگر نسخۀ توییتریِ Bluesky را نادیده بگیریم، حسابی با گرایش چپ در X به چشم نمی‌خورد.

      [م. حکیم سکو جفریس (Hakeem Sekou Jeffries) از سال ۲۰۲۳ به‌عنوان رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و رهبر فراکسیون دموکرات‌ها فعالیت می‌کند. او اولین سیاه‌پوست آمریکایی است که به چنین سمت بلندپایه‌ای در کنگرۀ ایالات متحده دست یافته است. جفریس به‌عنوان دموکراتی میانه‌رو شناخته می‌شود. او با پیشینه‌ای قوی در حقوق و سیاست، نقش مهمی در هدایت حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایفا می‌کند و یکی از چهره‌های برجستۀ سیاسی در ایالات متحده است.]

  شخصیت‌های محافظه‌کار، ۵ پادکست از ۱۰ پادکست برتر اسپاتیفای Spotify را در اختیار دارند. این در حالی است که در حلقۀ لیبرال‌ها، فقط "ازرا کلین"(ستون‌نویس ارشد نیویورک‌تایمز)، پادکست هفتگی برگزار می‌کند. وقتی "بن شاپیرو" (پادکستر محافظه‌کار بحث‌برانگیز)، در فیس‌بوک پست می‌گذارد، 9.4 میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند، در حالی که این رقم برای نمایندۀ دموکرات "الکساندریا اوکاسیو کورتز"، حدود 1.8 میلیون نفر است.

     [م. الکساندریا اوکاسیو کورتز (Alexandria Ocasio-Cortez) که به اختصار AOC نامیده می‌شود، نمایندۀ دموکرات مجلس نمایندگان از منطقۀ چهارم نیویورک است. او در انتخابات سال ۲۰۱۸ به‌طور غیرمنتظره‌ای توانست رقیب قدرتمندش را در انتخابات مقدماتیِ حزب دموکرات شکست دهد و به مجلس نمایندگان راه یابد. کورتز از چهره‌های برجسته و جوانِ سیاست آمریکا است و نظراتش در مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی تأثیر زیادی داشته است. او از چپ‌گرایانِ حزب دموکرات است و از سیاست‌هایی مانند مدیکر برای همه، جایگزینی انرژی‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر و حقوق اجتماعی و اقتصادیِ بهتر برای اقشار کم‌درآمد حمایت می‌کند. اوکاسیو کورتز با نقدهای تند به نظام سرمایه‌داری و تأکید بر عدالت اجتماعی شناخته می‌شود.]

۳ ماه پس از شکست دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر و ۳ هفته پس از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، برخی از دموکرات‌ها اذعان دارند که در نبردی نامتقارن با رئیس‌جمهور و متحدان ماگائیستی‌اش قرار گرفته‌اند و رو به شکست هستند. ماه گذشته ترامپ و ماسک، فضاهای آنلاین را تسخیر کردند. دموکرات‌ها به این موضوع واقف‌اند، ولی در مورد خلاصی از بحران و راهکار مناسب، به اجماع نرسیده‌اند.

       "جان دلا ولپ" (مدیر مؤسسۀ نظرسنجی جوانان دانشگاه هاروارد و کارشناس نسل Z) می‌گوید: "جمهوری‌خواهان حلقه‌هایی پیرامون دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند تا به فرهنگ روزمره متصل شوند. جالب است. مردم هنوز در نشست‌ها از من می‌پرسند، «تئو فون (پادکستر و کمدین مشهور )کیست؟» حتی اگر دموکرات‌‌ها حامل ارزشمندترین پیام اجتماعی باشند، نمی‌توانند بدون اتصال به فرهنگ مدرن آمریکایی کاری از پیش ببرند. آن‌ها در فضایی به سر می‌برند که تعاملی با فرهنگ روزمره ندارد."

    [م. جان دلا ولپ (John Della Volpe) مدیر نظرسنجی‌های مؤسسۀ سیاست‌گذاری دانشگاه هاروارد (IOP) است و بر تحلیل دیدگاه‌های جوانان آمریکایی دربارۀ دموکراسی و نظام سرمایه‌داری متمرکز است. بر اساس نظرسنجی‌های تیم او، بسیاری از جوانان آمریکایی نسبت به سلامت دموکراسی در کشورشان ابراز نگرانی کرده‌اند. دلا ولپ در مصاحبه‌ای اظهار داشته است: «جوانان آمریکایی بسیار بیشتر از گذشته، وضعیت دموکراسی ما را شکست‌خورده توصیف می‌کنند.» نتایج تحقیقات او نشان می‌دهد که درصد قابل‌توجهی از جوانان آمریکایی به نظام سرمایه‌داری بی‌اعتماد هستند و آن را ناعادلانه می‌دانند. دلا ولپ در این باره می‌گوید: «جوانان آمریکایی به ما گفته‌اند که سیستم سرمایه‌داری ناعادلانه است و مردم را در سختی‌ها و مصائبشان تنها گذاشته است.» علاوه بر این، او تأکید می‌کند که بررسی نظرات و اولویت‌های کاتولیک‌ها می‌تواند راه دقیقی در پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد.]

     ضعف دموکرات‌ها در دسترسی به حامیان و رأی‌دهندگان خارج از مجاری سنتی، موضوع جدیدی نیست. آن‌ها به‌جای TikTok در MSNBC حضور دارند و به‌جای یوتیوب به روزنامه‌های ملی رجوع می‌کنند. بررسی تحلیلیِ مفصلی پس از انتخابات از سوی مؤسسۀ Navigator Research در قالب "پروژۀ پژوهشی دموکرات" صورت گرفت و نشان داد که اکثریتِ "رأی‌دهندگان نوسانی" و رأی‌دهندگان جدیدی که به ترامپ رأی‌ داده‌اند، سال گذشته اخبار انتخاباتی را عمدتاً از رسانه‌های اجتماعی و منابع خبریِ جایگزین مانند پادکست‌ها دریافت کرده‌اند. این تحقیق نشان داده است که اخبار رادیویی و تلویزیونی در این دو گروه از محبوبیت کمتری برخوردار بوده‌اند و در عین حال، نیمی از رأی‌دهندگان به "کامالا هریس"، اخبار انتخاباتی را از رسانه‌های تلویزیونی دریافت کرده‌اند.

         "دَن سنا" (استراتژیستِ باسابقۀ دموکرات و مدیر اجرایی پیشین در کمیتۀ مبارزات انتخاباتی کنگرۀ دموکرات) می‌گوید: «توان جمهوری‌خواهان برای تشریح فضاهای اجتماعی بیشتر است و دموکرات‌ها در این زمینه عقب هستند. او مانند سایر دموکرات‌ها، خاطرنشان می‌کند که جمهوری‌خواهان از اکوسیستم رسانه‌ایِ گسترده‌تری بهره می‌برند که پیام سیاسی‌شان را تقویت می‌کند. داستان‌ها و پیام‌های این حزب می‌تواند مسیر کلیپ‌های تأثیرگذار، فیدِ ایکسِ ماسک و پادکستِ جو روگان در فاکس‌نیوز را بپیماید و به میلیون‌ها بیننده منتقل شود. اکنون رقابت بر سر اقتصادِ توجه(التفات مخاطب) است و شکی نیست که در این حوزه، جمهوری‌خواهان پیروز میدان هستند.»

        [م. درحال حاضر، حزب دموکراتِ ایالات متحده با چالش‌های متعددی مواجه است که پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ و پیروزی دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، برجسته‌تر شده‌ است. این شکست نه‌تنها از دست دادنِ ریاست‌جمهوری، بلکه احتمال از دست دادن کنترل سنا و مجلس نمایندگان را نیز در پی داشته است. نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد که محبوبیت حزب دموکرات به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسیده است. حزب دموکرات در مرحلۀ بازنگری و تحلیل وضعیت قرار دارد. بحث‌ها و انتقادهای فراوانی دربارۀ استراتژی‌ها و تصمیمات گذشتۀ این حزب در جریان است. بسیاری بر این باورند که حزب دموکرات نیازمند بازتعریف هویت و رویکردهای خود برای بازپس‌گیری اعتماد رأی‌دهندگان است. این بازنگری ممکن است شامل تغییر در رهبری، استراتژی‌های انتخاباتی و نحوۀ ارتباط با اقشار مختلف جامعه باشد.]

        دن سنا هشدار می‌دهد که کمیتۀ ملی دموکرات، کمیتۀ انتخاباتی این حزب برای کنگره یا دیگر شاخه‌های وابسته به حزب دموکرات، کاری برای رفع مشکل نکرده‌اند و در واقع هیچ اقدام اصلاحی برای حل موضوع وجود ندارد. آن‌چه رخ می‌دهد، عقب‌راندنِ نامزدهای حزب دموکرات است. تغییر ارتباطات داخلی با نزدیک‌شدن به سال 2026 واضح‌تر و مخاطره‌آمیزتر می‌شود.

       "کایل تارپ"، پژوهشگر ترقی‌خواهی که عمومأ روندهای سیاسیِ دیجیتال را بررسی می‌کند، در این رابطه می‌گوید: «خلأ رهبری در دنیای واقعی به خلأ پیام آنلاین می‌انجامد. صرف‌نظر از این که نقاط امیدوارکننده‌ای هم وجود دارد که ناشی از اخلاقیاتِ این حزب است، دموکرات‌ها در فضای آنلاین، کماکان مغلوب‌اند و نمی‌توانند کار زیادی در این زمینه انجام دهند، زیرا هیچ نهاد یا شخص هماهنگ‌کننده‌ای وجود ندارد که حاضر باشد پیام‌های تحریک‌آمیز یا موهن ارسال کند.»

      [م. "خلأ رهبری در دنیای واقعی"، به وضعیتی اشاره دارد که در آن رهبری مؤثری وجود ندارد یا رهبران ضعیف عمل می‌کنند. در چنین شرایطی، تصمیم‌گیری‌ها به‌خوبی انجام نمی‌شود و افراد و سازمان‌ها دچار سردرگمی و بی‌ثباتی می‌شوند. تارپ معتقد است که خلأ رهبری نه فقط در تئوری، که در زندگی واقعی رخ داده است.]

تارپ می‌گوید: «نمی‌دانم این مشکل تا چه حد قابل رفع است.»

    در میان دموکرات‌ها استثناهایی وجود دارند، از جمله "اوکاسیو-کورتز" که پیوسته با ویدیوهای لایو اینستاگرام و پست‌های خود در X جلب‌توجه می‌کند. "ماکسول فراست" (D-Fla)، اولین سناتور کنگره از نسل زد نیز اغلب در فضای مجازی با جمهوری‌خواهان درگیر می‌شود. سناتورها کریس مورفی (D-Connn) و برایان شاتز نیز در این زمره‌اند.

  برخی از دموکرات‌ها زبان تند و تیزی دارند که  می‌تواند توجه آنلاین بیشتری را به خود جلب کند و خطر ریزش رأی‌دهندگان را نیز افزایش می‌دهد. "رابرت گارسیا" (سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا) روز چهارشنبه، ویدیویی در CNN منتشر کرد و در آن ماسک را "شرور و گستاخ" خطاب کرد. او در این ویدیو می‌گوید: "ظاهرا به مذاق مردم آمریکا خوش می‌آید که سیاستمداران در این جدال سیاسی به روی هم سلاح بکشند."

   شواهدی وجود دارد که دست‌کم برخی از دموکرات‌ها این پیام را دریافت کرده‌اند و اخبار واصله حاکی از آن است که "برایان تایلر کوهن" (اینفلوئنسر ترقی‌خواه)، جلساتی با اعضای سنا و مجلس نمایندگان دربارۀ نحوه تعامل در رسانه‌های اجتماعی داشته است. جفریس هم این هفته در برنامۀ "کوهن" و پادکست "جان استوارت" ظاهر شد. هفتۀ گذشته، ۹ سناتور دموکرات برای شرکت در گفتگوی زنده، از دفتر چاک شومر به استودیوی Pod Save America رفتند. سناتور "الیزابت وارن" و "شاتز" نیز در هفته‌های اخیر در شوی یوتیوبی "آدام موکلر" ظاهر شدند. سناتور "کوری بوکر" (D-N.J.) هم در شوی دیوید پاکمن، یکی دیگر از برنامه‌های YouTube حاضر شده است.  کمیتۀ ملی حزب دموکرات در همین راستا، تیم تبلیغاتیِ "کامالا هریس" در اکانتِ ایکس (@KamalaHQ) را به کار گرفته تا حضور فعال‌تری در اکانتِ شبکۀ ایکس (@FactPostNews)، بلواسکای، تردز، اینستاگرام و فیس‌بوک داشته باشند.

      [م. "الیزابت وارن"، سناتور دموکراتِ ایالت ماساچوست است که به‌عنوان یکی از منتقدان برجستۀ سیستم مالی و اقتصادی در ایالات متحده شناخته می‌شود. یکی از اصلی‌ترین اهداف او، اصلاح نظام بانکی و مبارزه با نابرابری‌های اقتصادی است. او در سال ۲۰۱۲ به سنای آمریکا راه یافت و از آن زمان بر موضوعاتی مانند عدالت اقتصادی، حقوق مصرف‌کنندگان و اصلاح نظام بهداشت و درمان متمرکز بوده است. الیزابت وارن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به عنوان یکی از نامزدهای دموکرات با جو بایدن رقابت کرد، اما نتوانست در رقابت‌های داخلی حزب دموکرات پیروز شود.]
  
     نبرد آنلاین دولت جدید ادامه دارد و دموکرات‌ها اذعان دارند که این تلاش‌ها در قاعده و شمایل حزب‌شان نمی‌گنجد. "جیمز تالاریکو"، نمایندۀ سی و پنج سالۀ ایالت تگزاس که مانند "شی اوس" از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی اولویت‌های سیاسی‌اش استفاده می‌کند، واکنش کمیتۀ ملی دموکرات به نبرد سایبری تیم ترامپ را "نامحسوس، معتدل و نارسا" قلمداد کرده است.

   رسانه‌های مجازی در دولت جدید دونالد ترامپ نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. ترامپ و تیمش با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیجیتال، استراتژی‌های نوینی را در پیش گرفته‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر سیاست و ارتباطات عمومی دارد. ترامپ به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتقال پیام‌ بدون واسطۀ رسانه‌های خبری مشهور است.

     او از پلتفرم "تروث سوشیال" Truth Social برای انتشار نظرات و مواضعش استفاده می‌کند. پلتفرم ایکسX به مدیریت ایلان ماسک هم بستری مهم برای پیام‌رسانی مستقیم او محسوب می‌شود. پلتفرم‌های دیجیتال، ابزارهای اصلی کمپین ترامپ برای بسیج رأی‌دهندگان، جمع‌آوری کمک‌های مالی و تبلیغات هدفمند هستند. بسیج سایبری دولت جدید، مجدانه، با بهره‌گیری از فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام، تبلیغات سفارشی‌شده‌ای برای گروه‌های مختلفِ مخاطبان منتشر می‌کند. داده‌های کلان (Big Data) در این کمپین‌ها به ترامپ امکان می‌دهد که پیام‌هایش را برای اقشار خاصی از جامعه تنظیم کند. 

   رئیس‌جمهور منتخب، به‌جای اتکا به رسانه‌های سنتی که اغلب با او مخالف‌اند، از رسانه‌های مجازی برای کنترل روایت‌های خبری استفاده می‌کند. تیم او با انتشار محتوا در پلتفرم‌هایی مانند رادیوهای اینترنتی، پادکست‌ها و کانال‌های تلگرامی تلاش می‌کند تا افکار عمومی را به نفع خود هدایت کند. تیم ترامپ از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تحلیل داده برای هدایت تبلیغات بهره می‌برد. این ابزارها برای شخصی‌سازی پیام‌ها، تحلیل رفتار مخاطبان و پیش‌بینی روندهای سیاسی به کار می‌روند. 

     از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرده، رابطۀ او با ترامپ تقویت شده است. ماسک امکان بازگشت ترامپ به این پلتفرم را فراهم کرد و در سیاست‌های مدیریت محتوا تغییراتی ایجاد کرد که به نفع سیاستمدارانی مانند ترامپ است.

    ترامپ و تیم رسانه‌ای‌اش از ویدیوهای کوتاه در تیک‌تاک، یوتیوب‌شورتز و اینستاگرام‌ریلز برای جلب توجه مخاطبان جوان استفاده می‌کنند. محتواهای احساسی، طنز سیاسی و کلیپ‌های انگیزشی، ابزارهایی هستند که به تأثیرگذاری بیشتر او در فضای دیجیتال کمک می‌کنند.

    [م. یوتیوب شورتز (YouTube Shorts)، از امکانات یوتیوب است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه و عمودی (حداکثر 60 ثانیه) ایجاد و منتشر کنند. این قابلیت به‌عنوان پاسخی به محبوبیت تیک‌تاک و اینستاگرام‌ریلز معرفی شده و امکان افزودن موسیقی، فیلتر، متن و افکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.]

 نبردهای آنلاین، از ابزارهای اصلی در پیشبرد اهداف سیاسی و نظامی ایالات متحده به شمار می‌روند. این نبردها شامل جنگ‌های سایبری، عملیات اطلاعاتی و استفادۀ گسترده از رسانه‌های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخلی و خارجی می‌شوند. دولت ترامپ با تمرکز بر تقویتِ توانمندی‌های سایبری، به مقابله با کشورهای مخالف روی آورده است. نبردهای آنلاین برای مقابله با دشمنان خارجی و مدیریت و کنترل روایت‌های داخلی به کار گرفته می‌شوند. این استراتژی با هدف تقویت موقعیت سیاسی ترامپ و تضعیف مخالفان داخلی و خارجی طراحی شده و از اهمیت روزافزون جنگ‌های سایبری و عملیات اطلاعاتی در معادلات بین‌المللی و سیاست داخلی ایالات متحده حکایت دارد.

   تالاریکو می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی دقیقاً در حکم چاپخانه‌های قدیم، روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون هستند. نحوۀ برقراری تعامل در جهان مدرن، خواهی‌نخواهی به همین شکل است و اگر با این محیط سازگار نشویم، دیده و شنیده نخواهیم شد. حزب دموکرات در این زمینه بسیار ضعیف است و اگر این نقیصه را از بین نبرد، به گرد پایِ حزب جمهوری‌خواه هم نخواهد رسید."