عصر ایران - بنتلی آرنیج، سدان لوکسی بود که توسط شرکت بنتلی موتورز از سال ۱۹۹۸ تا 2010 تولید میشد. این خودرو به عنوان جانشین بنتلی توربو آر معرفی شد و عصر جدیدی را برای این برند رقم زد. آرنیج با طراحی مدرنتر و مهندسی پیشرفتهتر، در عین حفظ تجمل دستساز خاص بنتلی، پا به عرصه گذاشت.
آرنیج از طراحی کلاسیک و در عین حال باشکوه بهره میبرد. کاپوت کشیده، جلوپنجره برجسته بنتلی و چراغهای گرد، ظاهری سنتی و اشرافی به آن بخشیده بود که یادآور خودروهای لوکس بریتانیایی بود. فضای داخلی خودرو با مرغوبترین چرم، روکشهای چوبی و قطعات فلزی، با استانداردهای دقیق بنتلی و به صورت دستساز ساخته شده بود.
در ابتدا، آرنیج با یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که از BMW گرفته شده بود، عرضه شد. با این حال، در سال ۱۹۹۹، بنتلی موتور افسانهای ۶.۷۵ لیتری V8 توئین توربوی خود را دوباره معرفی کرد که به موتور اصلی این مدل تبدیل شد. این موتور گشتاور بسیار زیاد و شتابی بینظیر را ارائه میداد و آرنیج را به یک خودروی grand tourer قدرتمند و در عین حال نرم و روان تبدیل کرده بود.
در طول دوره تولید، نسخههای مختلفی از آرنیج عرضه شد:
آرنیج گرین لیبل (۱۹۹۸-۲۰۰۰): مجهز به موتور BMW ۴.۴ لیتری V8.
آرنیج رد لیبل (۱۹۹۹-۲۰۰۱): موتور سنتی بنتلی ۶.۷۵ لیتری V8 دوباره معرفی شد.
آرنیج آر (۲۰۰۲-۲۰۰۹): نسخه اصلاح شده و قدرتمندتر از رد لیبل.
آرنیج تی (۲۰۰۲-۲۰۰۹): مدل پرفورمنس بالا با ۴۵۰+ اسب بخار، که تجربه اسپرتتری را ارائه میداد.
آرنیج فاینال سریز (۲۰۰۸-۲۰۰۹): مدل خداحافظی با تولید محدود و ویژگیهای خاص.
بنتلی آرنیج به نمادی از تجمل و قدرت سنتی بریتانیا تبدیل شده بود. این خودرو در نهایت در سال ۲۰۱۰ با بنتلی مولسان جایگزین شد که میراث موتور نمادین ۶.۷۵ لیتری را تا زمان توقف تولید آن در سال ۲۰۲۰ ادامه داد.
این خودروی قرمز رنگ که در تصویر مشاهده میکنید، یک آرنیج تی مدل ۲۰۰۲ است.