به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد قیومی در تشریح روند فعالیت اتوبوسهای برقی هایگر در نخستین خط برقی پایتخت اظهار کرد: این خط در مسیر جمهوری ـ بهارستان به طول 4.5 کیلومتر راهاندازی شده و دارای 10 ایستگاه در مسیر رفت و 14 ایستگاه در مسیر برگشت است.
وی با اشاره به لزوم بهرهگیری از فناوریهای نوین در حملونقل عمومی افزود: در حال حاضر 10 دستگاه اتوبوس برقی هایگر در این مسیر فعال شدهاند و علاوه بر آن، 25 دستگاه اتوبوس جدید شرکت خودرو سرویس شهر نیز در این خط فعالیت دارند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تأکید کرد: راهاندازی این خط گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حملونقل عمومی پاک و بهبود کیفیت خدماترسانی به شهروندان است. بی تردید با توسعه این ناوگان، شاهد تحولی مثبت در سیستم حملونقل پایتخت خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح مشخصات فنی اتوبوس های هایگر به کار گرفته شده در این خط گفت: این اتوبوس که به منظور توسعه ناوگان حملونقل عمومی و کاهش آلودگی زیستمحیطی معرفی شده، دارای مشخصات فنی و امکاناتی مدرن است که آن را به گزینهای ایدهآل برای تردد در مسیرهای شهری تبدیل میکند.
وی افزود: این اتوبوس برقی مجهز به باتری CATL LFP ساخت چین با ظرفیت 422.87 کیلووات ساعت است که امکان پیمایش بیش از 255 کیلومتر را فراهم میکند. سیستم مدیریت حرارتی این باتری از طریق خنککننده مایع انجام شده و با برخورداری از درجه حفاظتی استاندار در برابر شرایط سخت محیطی مقاوم است.
وی ادامه داد: موتور این اتوبوس با توان 195.350 کیلووات و گشتاور 1400.3500 نیوتنمتر طراحی شده که از سیستم خنککننده مایع بهره میبرد. این وسیله قادر به دستیابی به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب 0 تا 50 کیلومتر را در 10 ثانیه ثبت میکند.
قیومی تاکید کرد: اتوبوس برقی جدید دارای 34 صندلی ثابت و 2 صندلی تاشو بوده و از سیستم تهویه هوای VALEO بهره میبرد. همچنین به نمایشگرهای LCD برای مسافران، آینههای جانبی گرمشونده و سیستم نظارت 360 درجه مجهز است. مدیریت برق و عملکردها نیز از طریق سیستم CAN-BUS و مدیریت باتری (BMS) انجام میشود.
انتهای پیام/
∎