شناسهٔ خبر: 71489861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پویش مدرسه‌سازی در لرستان/ مدارس کانکسی و سنگی برچیده می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، از پویش حذف مدارس کانکسی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عیسی سهرابی، ظهر امروز، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، از اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی در مدارس خبر داد و بر نقش نظام آموزشی در مقابله با چالش‌های فرهنگی تأکید کرد.

او گفت که در چند سال اخیر و بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادین، برنامه‌های متنوع اردوهای تربیتی، برگزاری نماز جماعت، فعالیت‌های مشاوره‌ای، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی و تلاوت قرآن کریم در مدارس اجرا شده‌است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، همچنین از مشارکت بیش از 80 هزار دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی، قرآن، عترت و نماز در سال جاری خبر داد و این رقم را «قابل توجه» دانست.

سهرابی با اشاره به چالش‌های فرهنگی و «جنگ نرم» در دنیای امروز، مدارس را خط‌مقدم این مواجهه دانست و گفت که در حال حاضر در جنگ فرهنگی قرار داریم و در این جنگ فرهنگی، خط‌مقدم مدرسه است و معلمان و مربیان پرورشی افسران این جنگ هستند.

او همچنین به حمایت دولت از بخش آموزش‌وپرورش‌ اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهور در تمام جلسات مرتبط با عدالت آموزشی شرکت می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان افزود که در بودجه 1404، وزارت آموزش‌وپرورش بیشترین افزایش بودجه را دریافت کرده‌است که نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش است و در لرستان هم استاندار نگاه ویژه‌ای به این مقوله دارد.

سهرابی همچنین از آغاز پویشی برای حذف مدارس کانکسی، سنگی و نوسازی مدارس فرسوده در لرستان خبر داد و از مردم خواست با مشارکت در این طرح به آموزش‌وپرورش کمک کنند تا شرایط آموزشی در تمام مناطق این استان برابر شود.

او افزود که وظیفه آموزش‌وپرورش، ایجاد امید، اعتمادبه‌نفس و خوش‌بینی به آینده در دانش‌آموزان است و این رویکرد مثبت، یکی از عوامل بالندگی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها بوده‌است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تعلیم‌وتربیت را یک «فرآیند مستمر» دانست و بیان کرد که تعلیم‌وتربیت از خانواده آغاز می‌شود، در مدرسه ادامه می‌یابد و در جامعه تداوم پیدا می‌کند.

سهرابی همچنین بر توجه به روان‌شناسی یادگیری، مقتضیات سنی، فرهنگی و خانوادگی دانش‌آموزان در برنامه‌های تربیتی و ایجاد نگرش صحیح تربیتی در میان معلمان و کارکنان مدارس تأکید کرد.

انتهای پیام/ 644/.