به گزارش گروه رسانهای شرق؛ همچنین در این مراسم، قرارداد آغاز عملیات اجرایی خط ۸ و ۹ مترو تهران امضا شد که تحولی بزرگ در توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی پایتخت محسوب میشود.
ورود ناوگان برقی به حملونقل عمومی تهران؛ آغاز عصر جدید حملونقل پایدار
این مراسم که پنجشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۳ در دو نقطه مهم تهران، برج میلاد و میدان آزادی، برگزار شد، نشان از تغییر الگوی مصرف سوخت در حملونقل عمومی پایتخت دارد. شهردار تهران، علیرضا زاکانی، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این اقدام گامی بلند در جهت کاهش آلودگی هوا و افزایش بهرهوری سیستم حملونقل عمومی است.
وی افزود:
قرارداد ساخت متروی خط ۸ و ۹ به ارزش ۴.۶ میلیارد یورو منعقد شد که با بهرهبرداری از این خطوط، ۹۲ کیلومتر مسیر جدید و ۷۱ ایستگاه مترو به شبکه حملونقل ریلی تهران اضافه خواهد شد.
این خطوط جدید قرار است بخشهای بیشتری از تهران را به مترو متصل کند و خط ۱۱ مترو نیز بهزودی عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.
ورود تراموا به تهران؛ آغاز تستهای نهایی و توسعه خطوط جدید
در این مراسم از دو رام تراموای برقی چرخ لاستیکی نیز رونمایی شد. این مدل حملونقل ترکیبی از اتوبوس و مترو است که ظرفیت جابهجایی ۳۶۰ مسافر در هر رام را دارد و بهعنوان مدلی میان مترو و اتوبوس در حملونقل شهری تعریف شده است.
تراموا که در حال گذراندن تستهای اولیه خود است، از سال آینده جایگزین بیآرتی در مسیر شرق تا آزادی خواهد شد.
خط دوم تراموا نیز با مسیر جنتآباد تا لویزان که به شکل نعلاسبی طراحی شده، توسط شورای عالی ترافیک تصویب شده است.