به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، مجتبی ملااحمدی عصر امروز در نشست نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی با تأکید بر پیام رئیس جمهور مبنی بر اینکه "خیرین مدرسهساز، شرکای راهبردی دولت هستند" اظهار داشت: این رویکرد رئیسجمهور نه تنها موجب تشویق خیرین شد، بلکه به مسئولین کشور این پیام را داد که میتوان با مشارکت مردم، مشکلات بزرگی مانند کمبود فضاهای آموزشی را برطرف کرد.
وی افزود: در این سفرها، خیّرین مدرسهساز از سراسر کشور با شوق و انگیزه فراوان، پای کار آمدهاند و با مشارکتهای مالی و معنوی خود در ساخت مدارس و ایجاد فضاهای آموزشی جدید، به تحقق آرمانهای دولت در زمینه توسعه عدالت آموزشی کمک کردهاند.
عضو هیئت مدیره خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه به برخی از نمونههای موفق پروژههای مدرسهسازی که در سفرهای استانی رئیسجمهور مورد توجه قرار گرفت، اشاره کرد: در تبریز، مدیر یک مدرسه با جمعآوری یک و نیم میلیارد تومان از مردم، اقدام به ساخت مدرسهای جدید کرده است. در شهر قدس نیز انجمن اولیا و مربیان مدارس صندوقی برای جمعآوری کمکهای مالی جهت مدرسهسازی ایجاد کردهاند.
وی افزود: در بوشهر نیز، یکی از شهروندان با اهدا خانه خود برای ساخت مدرسه، نشان داد که مردم چگونه با تمام وجود برای آبادانی کشورشان وارد میدان میشوند. این اقدامها نمونهای از شور و انگیزه مردم برای ساختن فردای بهتر برای نسلهای آینده است.
ملااحمدی در ادامه به برخی از پروژههای بزرگ مدرسهسازی که در سفرهای استانی رئیسجمهور و با مشارکت خیرین و مسئولین محلی در حال اجرا است، اشاره کرد: در هرمزگان، با دستور رئیسجمهور و حمایتهای استاندار، 350 میلیارد تومان از سوی اتاق بازرگانی و دیگر نهادهای اقتصادی به پروژههای مدرسهسازی اختصاص یافت. این سرمایهگذاری منجر به ساخت 15 مدرسه جدید در این استان خواهد شد.
عضو هیئت مدیره خیرین مدرسه ساز کشور افزود: در استان اصفهان، خیرین مدرسهساز موفق شدند 350 کلاس درس جدید را تأمین کنند و در تبریز، 100 مدرسه در دست ساخت است که با همکاری اتاق بازرگانی و استانداری تبریز اجرا میشود.
ملااحمدی همچنین به نقش برجسته خیرین در سایر استانها اشاره کرد: در همدان، شوراهای روستاها و دهیاریها با تقبل هزینه ساخت 12 مدرسه، در این امر خیر مشارکت داشتهاند. در بوشهر نیز، همانطور که رئیسجمهور در سفر اخیر خود اعلام کرد، 350 کلاس درس با همکاری خیرین مدرسهساز و سازمان برنامه و بودجه ساخته خواهد شد.
ملااحمدی در ادامه با اشاره به پیگیریهای مستمر مسئولین دولتی، گفت: در شش ماه گذشته، بیش از 3500 کلاس درس توسط خیرین مدرسهساز در سراسر کشور ساخته شده است. این دستاورد بزرگ نتیجه همت و همکاری مردم، مسئولین و خیرین است که در راستای تحقق عدالت آموزشی گام برداشتهاند.
وی در ادامه به اقدامات گسترده در زمینه مقاومسازی مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از 670 مدرسه که به دلیل مشکلات ساختاری از دستور کار خارج شده بودند، توسط گروههای جهادی و خیرین، مقاومسازی و تجهیز شدهاند. در این راستا، مدارس که نیاز به تعمیرات اساسی داشتند، با هزینههای بسیار کمتر از میزان پیشبینی شده، بازسازی و به چرخه آموزشی بازگشتهاند.
ملااحمدی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای محلی در توسعه مدارس، گفت: در پروژههای اخیر، شورای اسلامی شهرها و روستاها و حتی انجمنهای اولیا و مربیان، به عنوان همراهان اصلی خیرین وارد عمل شدهاند. این اقدامها نشان میدهد که مردم در تمام نقاط کشور آمادهاند تا در عرصه مدرسهسازی و توسعه عدالت آموزشی، نقشآفرینی کنند.
عضو هیئت مدیره خیرین مدرسه ساز کشور همچنین از استانداران و مسئولین استانی که در این پروژهها پیشگام بودهاند، تشکر کرد و گفت: در استانهای مختلف، 60 درصد استانداران با تمام توان وارد عرصه مدرسهسازی شدهاند و در تلاشند تا این پروژهها به موفقیت برسد. 40 درصد دیگر نیز که هنوز به صورت کامل درگیر مسائل داخلی خود هستند، امیدواریم که در آیندهای نزدیک به این جنبش ملی بپیوندند.
ملااحمدی در پایان به اقدامات آینده در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما در پی آن هستیم تا با تکمیل نظام موضوعات آموزش و پرورش در شهرستانها و استانهای مختلف، گامهای مؤثری در جهت اصلاح و بهبود وضعیت مدارس برداریم. برای این کار، نیازمند همکاری همهجانبه مسئولین، خیرین و رسانهها هستیم.
وی از رسانهها و به ویژه صدا و سیما خواست تا بیشتر به انعکاس این دستاوردهای عظیم و تلاشهای مردمی در زمینه مدرسهسازی بپردازند و گفت: این اقدامات نیازمند توجه بیشتر است تا مردم کشور از این حرکات خیرخواهانه آگاه شوند و در آینده نیز بیشتر از قبل پای کار بیایند.
عضو هیئت مدیره خیرین مدرسه ساز کشور در پایان خاطرنشان کرد: مردم با ایمان و اراده قوی خود توانستهاند در پیشبرد عدالت آموزشی و مدرسهسازی کشور نقشی بسیار مؤثر ایفا کنند. این حرکت ملی به همت خیرین، مسئولین و رسانهها در حال گسترش است و نوید بخش آیندهای روشن برای نظام آموزشی کشور است.
انتهای پیام/.
∎