شناسهٔ خبر: 7144296 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اعلام آمادگي ۶۰ درصد پزشکان براي ماندگاري در مناطق دورافتاده

موج - معاون درمان وزير بهداشت گفت: متناسب سازي حقوق پزشکان عمومي، پرداخت‌هاي تشويقي براي پزشکان در مناطق محروم و اجراي نظام سطح‌بندي با بازنگري تعرفه‌هاي درماني باعث به حداقل رسيدن پرداخت‌هاي غير معمول در مناطق محروم شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاي موج، محمد آقاجاني اظهار داشت: کمبود پزشک در مناطق محروم از عوامل نارضايتي مردم بوده به همين دليل تلاش شد با متناسب سازي حقوق پزشکان عمومي اين نقيصه جبران شود و براي ترغيب پزشکان به فعاليت و ماندگاري در مناطق محروم پرداخت‌هاي تشويقي داده شد.
وي با اشاره به برنامه ماندگاري پزشکان در مناطق محروم گفت: افزايش دسترسي مردم به خدمات؛ به‌ويژه در سطح دوم و سوم و کاهش پرداخت از جيب با اجراي اين برنامه دنبال شده است.
آقاجاني در مورد گام سوم طرح تحول سلامت و بازنگري تعرفه‌هاي درماني افزود: اين اقدام علاوه بر ساماندهي مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصي و فوق تخصصي مناطق کمتر توسعه يافته باعث شد تا نظام سطح بندي به خوبي اجرا شود به‌طوري که هم اکنون پرداخت‌هاي غير معمول در اين مناطق به حداقل رسيده است.
معاون درمان وزير بهداشت گفت: تا کنون 3 ميليون و 700 هزار روستايي، ساکن حاشيه شهرها و مناطق کمتر برخوردار شهري از خدمات کاهش پرداخت هزينه‌هاي بستري، بهره مند شده‌اند.
وي ادامه داد: با اجراي اين برنامه 291 بيمارستان در 331 شهر محروم و کم برخوردار کشور از خدمات 5 هزار و 450 پزشک عمومي، متخصص و فوق تخصص برخوردار شدند.
آقاجاني تصريح کرد: از طرفي هزار و400متخصص در شهرهاي کمتر توسعه در حال خدمت هستند که با گذشت يک سال، 60 درصد پزشکان از ادامه اجراي برنامه تحول نظام سلامت در مناطق محروم استقبال کرده و 59 درصد آمادگي خود را براي ماندگاري در اين مناطق اعلام کردند.

نظر شما