شناسهٔ خبر: 71408505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جهادی بودن، اساس رسالت طلبگی و اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی است

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بر ضرورت کاربرد اجتماعی روحانیت تاکید کرد و آن را عامل تعالی و پیشرفت طلاب در زندگی فردی و اجتماعی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از اعضای تشکل‌های سیاسی حوزه علمیه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله‌ای که در زندگی طلبگی و روحانیت خیلی مؤثر در تعالی و پیشرفت یک طلبه و روحانی است، مسئله کاربرد روحانیت او در جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه طلبه جوانی که تازه‌وارد حوزه می‌شود، باید به کاربرد اجتماعی طلبگی خود فکر کند و روحانیت او کاربرد اجتماعی داشته باشد، ادامه داد: داشتن کاربرد اجتماعی از طریق تبلیغ و منبر برای حوزه یک اقدام ضروری است، زیرا هیچ عمل و برنامه‌ای به اندازه روحانیت در جلب مردم به دین اثرگذاری نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: اینکه به عنوان روحانی در بین مردم حضور داشته باشید، با مردم نماز بخوانید و مبانی دین را تفسیر کنید، مسیر اجتماعی و سیاسی مردم را روشن کنید و تحلیل سیاسی برای مردم داشته باشید با هیچ ابزار دیگری قابل مقایسه نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه طلبه از لحظه اول طلبگی باید نوکری امام زمان(عج) را انجام بدهد، خاطرنشان کرد: امروز که حوزه تشکیلات منسجمی دارد، بهتر است کاربردهای اجتماعی روحانیت را در بین مردم تشکیلاتی انجام بدهد، شما برادران سعی کنید که در هر عرصه‌ای که می‌خواهید فعالیت کنید، سیستم کار شما بر اساس طلبگی و روحانیت شما باشد، یعنی در کنار کار جهادی به طلبگی بپردازید.

وی با اشاره به اینکه الحمدالله تشکیلاتی که در جامعه روحانیت شکل می‌گیرد به‌صورت خودجوش است که با عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) موفق نیز هستند، ابراز کرد: شما طلاب و روحانیون جوان با امیدواری به توفیقات بیشتر، کار را ادامه بدهید و در برابر مشکلات و چالش‌ها ناامید و مأیوس نشوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاص در عمل را سرلوحه کار خود قرار بدهید، گفت: وحدت تشکل‌ها نیز برای انتقال تجربیات و شکل‌گیری ارتباط‌جمعی به‌ویژه در عرصه‌های سیاسی بسیار مفید و اثرگذار است تا آرمان‌های دینی و انقلاب اسلامی محقق شود.

انتهای پیام. /