به گزارش میراثآریا، محسن معصوم علیزاده، در نمایشگاه گردشگری ایران بر اهمیت نقش شهرداریها در توسعه گردشگری تأکید کرد و افزود: مشارکت فعال آنها در رویدادهای گردشگری، علاوه بر معرفی ظرفیتهای شهری، میتواند به جذب سرمایهگذار و رونق اقتصادی منجر شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان با اشاره به حضور شهرداران استان در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، این رویداد را فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیتهای گردشگری شهرهای مختلف دانست و افزود: شهرداریها نباید تنها به اجرای پروژههای عمرانی بسنده کنند، بلکه باید از طریق معرفی جاذبههای شهری و تعامل با سرمایهگذاران، به توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر کمک کنند.
علیزاد ادامه داد: شهرداری مریانج یکی از نمونههای موفق در این زمینه است که با ارائه بستههای سرمایهگذاری متنوع، تلاش کرده علاوه بر معرفی ظرفیتهای گردشگری، سرمایهگذاران را به اجرای پروژههای زیرساختی مهم جذب کند و بوستان الوند و توسعه فضای سبز گردشگری، پروژههای امامزاده محسن و معرفی محصولات استراتژیک مانند سیر ملایر از جمله اقدامات این شهرداری در نمایشگاه تهران بوده است.
معصومعلیزاده تأکید کرد: توسعه گردشگری تأثیر مستقیم بر کیفیت زندگی شهروندان دارد و هرچه گردشگری توسعه یابد، شهرداریها قادر خواهند بود خدمات بهتری به شهروندان و گردشگران ارائه دهند و در نتیجه، شهرها به مقصدهای جذابتری برای سفر تبدیل خواهند شد.
او یکی از چالشهای گردشگری استان همدان را کمبود تبلیغات و معرفی جاذبههای گردشگری دانست و گفت: مشارکت شهرداریها در نمایشگاههای گردشگری میتواند به رفع این مشکل کمک کند. حلقه گمشده گردشگری استان ما تبلیغات و معرفی مناسب است. شهرداریها باید با استفاده از فرصتهایی مانند نمایشگاههای ملی و بینالمللی، ظرفیتهای خود را به شکل حرفهای ارائه دهند.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان در پایان از تلاشهای استاندار همدان و مسئولان استانی در ایجاد هماهنگی میان نهادهای مختلف برای حضور در نمایشگاه گردشگری تهران قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این مسیر با همکاری و برنامهریزی مستمر، ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/