شناسهٔ خبر: 71381610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عباس عبدی: این تصور که عده‌ای تحت تاثیر رسانه‌ها به بازار ارز و طلا هجوم می‌برند، برداشت نخ‌نمایی است/ همواره رسانه ها را متهم می کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه_ طی هفته های اخیر که قیمت ارز و طلا درحال رکورد زدن هست، برخی مقامات و مسئولان، رسانه ها و خبرنگاران را به حفظ آرامش و دامن نزدن به جو روانی موجود در بازار و مصلحت اندیشی برای شرایط کشور توصیه می کردند. البته که این اندرز در جایگاه خود موثر خواهد بود، اما آیا وضعیت فعلی ربطی به جو روانی یا فضاسازی رسانه ای دارد؟ عباس عبدی فعال رسانه ای با انتقاد به این اظهارات درباره تاثیرات رسانه ها بر قیمت دلار و طلا به شفقنا رسانه می گوید: این تصور که عده‌ای تحت تاثیر رسانه‌ها به بازار هجوم می‌برند برداشت، نخ‌نمایی است که همیشه تکرار می‌شود. اگر اینطور است پس چرا جوامع دیگر دچار این مشکل نمی‌شوند؟

عباس عبدی با انتقاد به این اظهارات درباره تاثیرات رسانه ها بر قیمت دلار و طلا به شفقنا رسانه می گوید: این تصور که عده‌ای تحت تاثیر رسانه‌ها به بازار هجوم می‌برند برداشت، نخ‌نمایی است که همیشه تکرار می‌شود. اگر اینطور است پس چرا جوامع دیگر دچار این مشکل نمی‌شوند؟ چرا صدا و سیما نمی‌تواند جو آرام‌بخشی را به تصویر بکشد که قیمت‌ها ارزانتر شوند؟

او بیان می کند: انتشار اخبار ارز و طلا بیش از این که بازار را ملتهب کند،  ذهن مدیران را دچار ناراحتی و مغشوش می‌کند. اصولا قیمت‌گذاری ارز و طلا ربطی به این مسأله ندارد و اگر هم در مواردی اندکی اثر داشته باشد که قابل سنجش نیست.

او با اشاره به ریشه افزایش قیمت دلار و طلا می گوید: همچنان که رسانه‌ها مدتهاست که از درج قیمت ارز در بازار ممنوع هستند ولی مسیر افزایش قیمت چهار بانده گشوده است. مسأله اصلی افزایش نقدینگی و سپس کاهش درآمدهای ارزی یا کمبود عرضه آن و بالاخره ناامیدی نسبت به آینده و حل مسایل فی مابین با جهان است.

عبدی درباره وظایف و مسئولیت رسانه ها در این باره بیان می کند: رسانه‌ها باید وظیفه خود را که اطلاع‌رسانی و تحلیل و به پاسخگویی کشیدن مسئولین است انجام دهند که طبعا هیچکدام را به نحو شایسته نمی‌توانند انجام دهند،  چون متهمشان می‌کنند.