شناسهٔ خبر: 71336792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲۰۰۰ تماس اردبیلی‌ها با اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون اهالی استان اردبیل بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طاهره رزاق‌پور عصر چهارشنبه در جریان رژه خودرویی اورژانس اجتماعی اردبیل اظهار داشت: ما از طریق سامانه 123 در خدمت هم استانی‌‌‌ها هستیم تا در صورت بروز مشکلات روحی، روانی و خانوادگی با ارائه مشاوره‌های تخصصی نسبت به حل این مشکلات و موانع احتمالی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: همکاران ما با تخصص روانشناسی و مددکاری در قالب سامانه 123 آماده پاسخگویی به همه اظهارنظرها و موضوعات محرمانه خانوادگی هستند تا راهنمایی‌های لازم را انجام داده و در صورت نیاز با مراجعه اکیپ‌های اورژانس اجتماعی مداخله‌‌های بهنگام انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اغلب تماس‌ها با موضوع آسیب‌های اجتماعی نظیر اختلافات خانوادگی، اختلالات روحی، روانی افراد، دعواهای خانوادگی، کودک آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و برخی موضوعات تخصصی تر در ارتباط با فرار از منزل است که در اورژانس اجتماعی همکاران ما نسبت به ارائه مشاوره‌های لازم اقدام می‌کنند.

رزاق‌پور افزود: از ابتدای امسال در سطح استان به 12 هزار و 300 تماس پاسخ داده شده و در 6 هزار و 500 مورد اعزام اکیپ را شاهد هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت شهرستان همکاران ما به صورت حضوری امکان ارائه خدمات دارند و در سایر مناطق نیز امکان حضور و مداخله بهنگام با اعزام اکیپ‌ها مهیا است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل فعالیت 40 اکیپ اورژانس اجتماعی را در استان یادآور شد و اضافه کرد: در مناطق روستایی نیز ارائه خدمات ما به صورت اعزام اکیپ‌های تخصصی در مواقع ضروری است و به صورت روستاگردی سعی می‌کنیم تا به مشکلات و نارسایی‌های احتمالی در حوزه‌های اجتماعی پاسخگوی ساکنان این مناطق باشیم.

رزاق‌پور بیان کرد: همکاران ما با حضور در مدارس و در بین دانش‌آموزان نیز سعی می‌کنند تا نسبت به رفع اختلالات آنها اقدام کرده و با کمترین آسیب زمینه فراهم شدن فضای سالم تربیتی و آموزشی برای نسل آینده فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: اکیپ‌های اورژانس اجتماعی بهزیستی استان امروز با حضور در سطح شهر در کنار نمایش توانمندی خود، سعی کردند تا با توزیع بروشورها معرفی این مجموعه را انجام داده و خدمات آن را به اشکال مختلف به اطلاع مردم برسانند تا در مواقع ضروری هموطنان بتوانند از طریق سامانه 123 در بهره‌مندی از این خدمات تلاش کنند.

انتهای پیام/131/.