شناسهٔ خبر: 71330978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد تحول در آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد حرفه‌آموزی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش استثنایی هدایت دانش آموزان به سمت حرفه آموزی است.

صاحب‌خبر -

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از گناباد در حاشیه سفر به شهرستان گناباد با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه استثنایی و برنامه درس ملی، اظهار داشت: مهمترین برنامه‌ای که دنبال می‌کنیم، اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه استثنایی و برنامه درس ملی است.

وی افزود: در برنامه درسی دانش‌آموزان باید تحولی ایجاد شود و نیاز است با توجه به نیازهای روز جامعه، حرفه و دروس را آموزش ببینند؛ تلاش ما در حوزه استثنایی این است تا دانش‌آموزان را جهت‌دهی به سمت آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی کنیم چرا که رویکرد اصلی آموزش و پرورش استثنایی هدایت دانش آموزان به سمت حرفه آموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت حرفه‌آموزی برای دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی نیازمند حرفه‌آموزی هستند که بتوانند شایستگی خود را نشان دهند و با این وجود اعتماد به نفس داشته باشند تا در اجتماع رشد کنند.

قاسمی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه مراکز آموزش توانبخشی و پیشگیری اشاره کرد و گفت: 900 مرکز آموزش توانبخشی و پیشگیری ایجاد کرده‌ایم که به عنوان مراکز آموزش سلامت دانش‌آموزی کل کشور دیده شده است.

وی همچنین به طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه اشاره کرد و افزود: یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز ورود به پایه اول داریم که باید سنجش شوند و تاکنون حدود 900 هزار دانش آموز کار سنجش آنها انجام شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر ضرورت به روزرسانی مراکز آموزش سلامت تاکید و بیان کرد: ضرورت دارد مراکز آموزش سلامت ما از لحاظ نیروی انسانی، مکان و تجهیزات بروزرسانی شود و برنامه داریم سن سنجش را به دو سالگی برسانیم. کودکانی که در سن 2 سالگی بیماری‌های آنها تشخیص داده شود، خیلی از مخاطرات آنها را می‌توانیم در آینده جلوگیری و برطرف کنیم.

قاسمی در پایان سخنان خود، توانمندسازی اولیا را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: توانمندسازی اولیا یکی دیگر از برنامه‌های ما بوده زیرا معتقد هستیم تا زمانی که اولیا توانمند نشوند، کار ما کیفیت بخشی نخواهد داشت و اولیا باید بتوانند به صورت علمی با دانش‌آموزان رفتار کنند.

انتهای پیام/282