شناسهٔ خبر: 7128031 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

یازدهمین کاروان حجاج کردستانی رهسپار مكه مكرمه شد

سرپرست حج و زیارت استان کردستان اعلام كرد تاكنون یک هزارو ۷۸۰ زائر از کردستان به سرزمین های وحی در قالب ۱۱ کاروان اعزام شده اند.

صاحب‌خبر -
یازدهمین کاروان حجاج کردستانی رهسپار مكه مكرمه شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سنندج، "علی محمد عسکری" روز  دوشنبه در حاشیه مراسم بدرقه کاروان های حجاج کردستان به سرزمین وحی، اظهار داشت: اعزام حجاج كردستاني به بيت الله الحرام از سيزدهم آبان آغاز و تا امروز ادامه داشته است و زائران پس از يک ماه اقامت در مکه و مدينه و انجام مناسک حج به استان برمی گردند.

وی افزود: امسال يك هزار و۷۸۰ نفر حاجي از استان کردستان در قالب يازده کاروان راهي سرزمين وحي مي شوند که تعداد کاروان های اعزامی استان از شش کاروان در سال گذشته به ۱۱ کاروان افزایش داشته است.

سرپرست حج و زیارت استان کردستان خاطر نشان کرد:: از این تعداد زائر اعزامی، يك هزار و ۲۲ نفر مرد ،۷۵۸ نفر زن و ۱۱۸ نفر عوامل اجرایی که ۱۱ نفر دستیار زن ،۴ نفر معینه روحانی زن و ۴ نفر معین روحانی مرد هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کعبه محور وحدت مسلمانان است، اظهار کرد: خانه خدا عامل قیام و قوام و نماد اتحاد، برابری و برادری مسلمانان است و فرایض و اعمال حج اين مراسم فرصت بسيار مناسبي براي زائران است تا با بهره‌‌گيري از فضاي معنوي آن بر مقامات معنوي‌شان افزوده شود و مدارج توحيدي را طي کنند.

نظر شما