شناسهٔ خبر: 71250223 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

این جنگنده پرواز نمی‌کند! + عکس

امروز تمام خودرو‌ها از شیشه‌های جلوی منحنی استفاده می‌کنند. این ایده را نخستین بار «هارلی ارل» با الهام از جنگنده‌ها در کانسپت لسابر به جهان معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، کانسپت لسابر (با بیوک لسابر اشتباه گرفته نشود) توسط «هارلی ارل» طراحی شد یعنی همان کسی که ۱۳ سال قبل، کانسپت Y-Job را طراحی کرده بود. وی که حدود یک دهه از Y-Job به‌عنوان خودروی روزمره استفاده می‌کرد، در سال ۱۹۴۷ تصمیم به ساخت جایگزینی مدرن برای آن گرفت. این کانسپت جدید به لطف ظاهر برگرفته از عصر فضا و ویژگی‌های نوآورانه‌ای که در ادامه خواهیم دید، فوراً به یک افسانه تبدیل شد. هارلی ارل از این کانسپت هم به‌عنوان خودروی شخصی استفاده کرد و ۷۰ هزار کیلومتر را با آن پیمود.

بدنه‌ای با متریال غیرمعمول

این جنگنده پرواز نمی‌کند! + عکس

پانل‌های بدنهٔ این خودرو از منیزیوم و کف خودرو از آلومینیومی لانه‌زنبوری استحکام بالا ساخته شده بود. علاوه بر این، در برخی قسمت‌ها هم برای کاهش وزن از فایبرگلاس استفاده شده بود. همهٔ این‌ها متریالی هستند که بعداً در ساخت خودروهای مدرن به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفتند.

شیشهٔ جلوی خمیده

این جنگنده پرواز نمی‌کند! + عکس

درحالی‌که اکثر خودروها در آن زمان از شیشه‌های جلوی تخت استفاده می‌کردند، در لسابر با الهام از جنگنده‌ها، از شیشهٔ جلوی منحنی استفاده شد. طراحی این شیشه از جنگندهٔ F-۸۶ الهام گرفت و امروز تمام خودروها از شیشه‌های جلوی منحنی استفاده می‌کنند.

در گزارش «الهام از جنگنده F۸۶ برای ساخت خودروی ۷۵ ساله» بیشتر درباره این خودوری خاص بخوانید.

این جنگنده پرواز نمی‌کند! + عکس این جنگنده پرواز نمی‌کند! + عکس

برچسب‌ها: