شناسهٔ خبر: 71196188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نتیجه سیاست یک‌دست‌سازی سینما و حذف سینما‌گران در دولت سیزدهم؛ صندلی‌های خالی جشنواره فیلم فجر

روزنامه دنیای اقتصاد از عملکرد دولت سیزدهم در یک‌دست‌سازی سینما و حذف سینما‌گران انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
نتیجه سیاست یک‌دست‌سازی سینما و حذف سینما‌گران در دولت سیزدهم؛ صندلی‌های خالی جشنواره فیلم فجر
کد خبر: 698053
|
۱۴۰۳/۱۱/۱۶ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از عملکرد دولت سیزدهم در یک‌دست‌سازی سینما و حذف سینما‌گران انتقاد کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این روزها نتیجه یک سینمای دولتی، رانتی و دوست‌نداشتنی در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شده که بیشتر از همه محصول تفکرات مدیران سابق فرهنگی در این کشور است. آنها برای برپایی این رویداد مدت‌ها برنامه‌ریزی کرده و همه پلان‌ها را چیده بودند تا دستاورد سینمایی دولت سیزدهم را به تماشا بگذارند اما با برگزاری انتخابات زودهنگام و تغییر دولت همه ‌چیز تغییر کرد. مدیران فرهنگی سابق می‌خواستند با جذب نیروهای جوان و خرج‌های میلیاردی آثاری تولید کنند که تفکراتشان را نمایندگی کنند و همین کار را هم انجام دادند اما فرصت برداشت پیدا نکردند.

این روزنامه افزوده است:‌ نمایش فیلم‌ها در این روزها نشان داد که مدیران سابق در یکدست‌سازی سینما و حذف سینماگران مستقل تا حدود زیادی موفق عمل کرده و توانسته‌اند در راستای خواسته‌های خود پیش بروند. این البته یک سوی داستان است. سمت دیگر داستان اما واقعیت بسیار تلخ است. حتما کسانی که پیش‌تر به جشنواره رفته‌اند از صف‌های طولانی، بلیت‌های نایاب و ازدحام جمعیتی که نتوانستند خودشان را به سالن‌های سینما برسانند خاطرات فراوانی دارند. جشنواره در هر شرایطی که برگزار می‌شد مخاطب داشت و طیف وسیعی حتی برای تماشای فیلم‌های ضعیف هم راهی سینماها می‌شدند و شمال و جنوب و شرق و غرب پایتخت هم تاثیری بر اراده علاقه‌مندان نداشت.

دنیای اقتصاد نوشته است: حالا در چهل و سومین دوره این رویداد اتفاق مهمی افتاده و سینماهای مردمی تقریبا از تماشاگر خالی‌اند. جشنواره امروز به ششمین روز خود می‌رسد و کم‌کم از نیمه زمان ارائه آثار عبور می‌کند اما مردم هنوز از فیلم‌های این رویداد استقبال چندانی نکرده‌اند. برای درک این موضوع کافی است به سایت جشنواره و قسمت خرید بلیت سر بزنید تا ببینید هر فیلمی چند بلیت فروخته است.