بهگزارش اطلاعات آنلاین، واحدهای آموزشی کشور در سال ۱۳۵۸ و بعد از حضور دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سفارت آمریکا متاثر از فضای سیاسی کشور، دچار بی نظمی و آشفتگی شده بود. بیان بیپروای عقاید سیاسی در کلاسهای درس و یارکشیهای حزبی در ساعت برنامه آموزشی امر تحصیل را به خصوص در دبیرستانها مختل کرده بود. روزنامه اطلاعات ۱۴ بهمن ۱۳۵۸ بیانیه شدید الحن وزیر وقت شهید محمد علی رجایی درباره برخورد با دانش آموزان خاطی را منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه میخوانیم.
«... با کمال تاسف غالبا مواردی مشاهده شده است که دانش آموزی به علت غفلت از موقعیت و حد خویش یا تحت تاثیر عوامل خارجی، به کارهایی که دور از شئون اسلامی و انسانی است، دست زده و مر تکب عمل ناپسندی شده که از یک دانش آموز اصیل انقلابی به دور از انتظار است و چون ادامه چنین وضعی غیر ممکن می باشد لذا از کلیه همکاران عزیز تقاضا دارد قبل از اجرای مفاد آئین نامه انضباطی مدارس، ابتدا سعی فرمایند حتی المقدور اینگونه محصلین را با راهنمایی و ارشاد خیرخواهانه خود هدایت فرمایند، تا عملی در روند یک جامعه اسلامی و شایسته یک معلم سازنده انجام شده باشد و چنانچه پس از آن - خدای نکرده - موارد خلافی مشاهده شود که خارج از شئون و رفتار یک محصل باشد، ضرورت اجرای آئین نامه انضباطی مدارس را در رابطه با دانش آموزان خاطی و تشویق دانش آموزان ممتاز بخاطر حفظ سلامت واحد آموزشی و سرانجام جامعه شدیدا توصیه می نماید.
خواهشمند است مراتب را جهت اطلاع همکاران عزیز به دانش آموزان گرامی و به واحد های آموزشی ابلاغ فرمایند.
محمد علی رجائی
وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران»
بهگزارش اطلاعات آنلاین، واحدهای آموزشی کشور در سال ۱۳۵۸ و بعد از حضور دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سفارت آمریکا متاثر از فضای سیاسی کشور، دچار بی نظمی و آشفتگی شده بود. بیان بیپروای عقاید سیاسی در کلاسهای درس و یارکشیهای حزبی در ساعت برنامه آموزشی امر تحصیل را به خصوص در دبیرستانها مختل کرده بود. روزنامه اطلاعات ۱۴ بهمن ۱۳۵۸ بیانیه شدید الحن وزیر وقت شهید محمد علی رجایی درباره برخورد با دانش آموزان خاطی را منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه میخوانیم.
«... با کمال تاسف غالبا مواردی مشاهده شده است که دانش آموزی به علت غفلت از موقعیت و حد خویش یا تحت تاثیر عوامل خارجی، به کارهایی که دور از شئون اسلامی و انسانی است، دست زده و مر تکب عمل ناپسندی شده که از یک دانش آموز اصیل انقلابی به دور از انتظار است و چون ادامه چنین وضعی غیر ممکن می باشد لذا از کلیه همکاران عزیز تقاضا دارد قبل از اجرای مفاد آئین نامه انضباطی مدارس، ابتدا سعی فرمایند حتی المقدور اینگونه محصلین را با راهنمایی و ارشاد خیرخواهانه خود هدایت فرمایند، تا عملی در روند یک جامعه اسلامی و شایسته یک معلم سازنده انجام شده باشد و چنانچه پس از آن - خدای نکرده - موارد خلافی مشاهده شود که خارج از شئون و رفتار یک محصل باشد، ضرورت اجرای آئین نامه انضباطی مدارس را در رابطه با دانش آموزان خاطی و تشویق دانش آموزان ممتاز بخاطر حفظ سلامت واحد آموزشی و سرانجام جامعه شدیدا توصیه می نماید.
خواهشمند است مراتب را جهت اطلاع همکاران عزیز به دانش آموزان گرامی و به واحد های آموزشی ابلاغ فرمایند.
محمد علی رجائی
وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران»