شناسهٔ خبر: 71170250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

علت غیبت ایران خودرو و سایپا در نمایشگاه خودرو چه بود؟

عدم حضور دو خودروساز بزرگ داخلی در نمایشگاه خودرو امسال سوالات زیادی را در مورد وضعیت صنعت خودروسازی کشور و چالش‌های پیش روی آن ایجاد می‌کند و می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی در مدیریت و برنامه‌ریزی این شرکت‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک ، این روز‌ها نارضایتی مشتریان از خودروسازان داخلی به ویژه سایپا و ایران خودرو افزایش یافته و از کیفیت پایین خودرو، ضعف خدمات پس از فروش، تاخیر طولانی در تحویل خودروها، افزایش قیمت محصولات بدون اضافه کردن آپشن و کم شدن فاصله بین قیمت کارخانه و بازار موجب عدم تمایل خریداران به طرح های پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا شده است به طوری که دیگر مصرف کنندگان حاضر نیستند مبالغ گزافی بابت محصولات بی کفیت داخلی بدهند.

واردات قطره چکانی خودروهای خارجی و افزایش تعرفه ۱۰۰ درصدی باعث شده تا بازار خودرو روی آرامش نبیند و باعث شده تا خودروسازان داخلی به ویژه ایران خودرو و سایپا هر آن گونه که صلاح می‌دانند، با مشتریان خود برخورد کنند و از افزایش قیمت‌های مکرر محصولات تولیدی گرفته تا کیفیت پایین خودرو‌های تحویلی و عدم پاسخگویی، مصداق‌ بارز این موضوع است. 

عدم استقبال مردم از خودروهای داخلی در نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب کاملا مشهود بود به طوری که عدم حضور ایران خودرو و سایپا، دو غول خودروسازی کشور، توجهات را به خود جلب کرد که به نظر می رسد وضعیت نامساعد این دو خودروساز از جمله افزایش تولید ناقص، زیان‌ انباشته و بدهی‌های مالی به قطعه‌سازان بی تاثیر نیست