طرفداری | یک توسعهدهنده سابق راکستار گیمز که روی آخرین بازیهای منتشر شدهی این شرکت کار کرده بود، جزئیاتی را در مورد دوران حضورش در این شرکت به اشتراک گذاشته است.
این کارمند سابق طی مصاحبهای جدید، همچنین از تغییراتی در سیستم مبارزه بازی GTA V که خودش پیشنهاد داده بود و در نهایت رد شد، پرده برداشت. مایک یورک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در دفتر نیو انگلند راکستار گیمز مشغول به کار بود. این یعنی او در ساخت بازیهای GTA V و Red Dead Redemption 2 نقش داشته است.
از جمله کارهای خاصی که او برای GTA V انجام داد میتوان به انیمیشنهای مربوط به جابجایی بین سه شخصیت اصلی بازی اشاره کرد. در Red Dead Redemption 2 تمرکز اصلی او روی ساخت حیوانات، به خصوص شیر کوهستانی، بود. این انیماتور با کانال یوتیوب KIWI TALKZ که عمدتا با سازندگان بازیهای ویدیویی مصاحبه میکند، گفتگویی داشت.
یکی از نکات جالب صحبتهای یورک در این مورد بود که بعضی استودیوها به بازخورد کارمندان خود در مواردی مانند نحوه انجام کارها توجهی نشان نمیدهند. به گفتهی این انیماتور، شرکتها آنقدر زمان و سرمایه صرف مراحل ساخت بازیهایشان کردهاند که از تغییر و امتحان راههای جدید میترسند.
در مورد سیستم مبارزه GTA V، مایک ایدهای که برای آن داشت را به اشتراک گذاشت. او میخواست با حذف انیمیشنهای خستهکننده موجود مثل «نحوه حرکت یا مشت زدن»، انیمیشنهایی خلق کند که گیمرها با کمک کنترلر خود آنها را حس کنند.
منبع الهام او، بازی The Last of Us بود. این بازی چند ماه قبل از GTA V منتشر شد و یورک گفته است که آن بازی را تا انتها انجام داده است. او «ویژگیهای جالبی» که سازندگان در آن بازی انجام داده بودند را به راکستار برد و به مدیران پیشنهاد داد، اما آنها اصلا علاقهای نشان ندادند. او در ادامه گفت:
اینگونه است که شما به عنوان یک تیم رشد میکنید و بازیهای بهتری میسازید. شما باید پذیرای بازخورد افرادی باشید که روی بازی کار میکنند و آن را برای شما میسازند. اما اغلب اوقات شرکتها خیلی، خیلی، ذهن بستهای دارند.
گفتنی است که ویدیوی این مصاحبه چند ساعت پس از انتشار از رسانه KIWI TALKZ حذف شد. این رسانه قبلا با یکی دیگر از توسعهدهندگان راکستار گیمز مصاحبه کرده بود تا در مورد فرهنگ این شرکت، که گاهی اوقات چندان خوشایند نبود، اطلاعاتی کسب کند.