شناسهٔ خبر: 70895478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حذف ۷۲ مدرسه کانکسی و سنگی‌ آذربایجان شرقی در یک سال آینده

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از برچیده شدن ۴۴ مدرسه سنگی استان آذربایجان شرقی در راستای طرح نهضت توسعه عدالت طی برنامه یک ساله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مسعود سعادتی، در اولین گردهمایی بانوان مدرسه یار و مدرسه ساز استان، استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را به تأسی از رئیس جمهور، حلال مشکلات زیر ساختی عنوان نمود و اظهار کرد: مدارس هنرستانی با تراکم بالای 35 نفر از جمله دیگر اولویت‌های این اداره کل برای سال تحصیلی پیش رو می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود با ایجاد کارگاه در حیاط هنرستان‌ها، شاهد آزاد سازی کلاس‌ها و کاهش تراکم باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه 189 پروژه نیمه تمام و در دست اجرا در استان وجود دارد گفت: برای اتمام 78 مورد از آن‌ها در سال جاری برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات بانوان خیر مدرسه ساز و مدرسه یار گفت: برای موفقیت لازم است به فهم مشترکی از مسائل و چالش‌ها برسیم و بدانیم برای رفع موانع چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

سعادتی با بیان اینکه نیروی انسانی، اصلی‌ترین مولفه رشد یک کشور است و نقطه آغازین تربیت نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت می شود؛ اظهار کرد: بر همین اساس؛ توسعه عدالت آموزشی به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی جز اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش و اصول تربیت نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه عدالت، بیان  کرد:‌جهش بسیار قابل توجه در زمینه با سوادی و دسترسی به آموزش، یکی از بزرگترین اتفاقات در زمینه توسعه عدالت، بعد از انقلاب اسلامی ایران است؛ اما یک چالش جدی داریم که آن هم عدالت در کیفیت آموزش بوده و این مهم بارها مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته است.

سعادتی با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی که یکی از تاکیدات رئیس جمهور است،  گفت: در استان ما 72 مدرسه کانکسی مستقل بالای 10 دانش‌آموز و 44 مدرسه سنگی شناسایی شده بود که اقدامات جدی صورت گرفته است و طی برنامه یک ساله به دنبال حذف کامل این مدارس هستیم.

وی افزود: عدالت در کیفیت آموزش دارای دو بُعد است که بخشی شامل سخت افزار و دیگری دسترسی به نرم افزار مناسب شامل طرح و برنامه مناسب و کاربردی در پیش برد برنامه‌های آموزشی و تربیتی است.خوشبختانه در زمینه رشد سخت افزاری، اقدامات اولیه که شامل شناسایی و احصاء اطلاعات کامل است، صورت گرفته و مقرر گردیده با راهبری استاندار محترم جلسات مرتب، برگزار و اقدامات تحولی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زمانی می‌تواند متحول شود که مردمی باشد؛ مردمی بودن به معنی گسترش و توسعه مدارس غیردولتی نیست؛ بلکه به معنی اداره مدارس دولتی در تمام ابعاد با مشارکت و بهره مندی از ظرفیت مردم است.

سعادتی افزود: حمایت معنوی از مدارس توسط اولیا و مردم باید سازماندهی شده و برنامه عمل داشته باشد، امروز به دنبال آن هستیم فرایند جدی برای این امر تهیه و تنظیم شود و خوشبختانه اکنون این اهتمام در وزارت خانه وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.

وی ادامه داد: زمانی بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه خواهد بود که آن مدرسه آبروی محله باشد و افراد آن محل نسبت به توسعه و رفع تمامی چالش‌های مدرسه محله حساسیت داشته باشند و در این صورت عدالت آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.

در پایان مراسم؛ از تعدادی از بانوان خیر مدرسه‌ساز و سمن‌های فعال در زمینه توسعه و تجهیز مدارس تجلیل به عمل آمد‌.

انتهای پیام/