شناسهٔ خبر: 70881598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جمع‌آوری ۱۲۹ مدرسه کانکسی و سنگی کرمانشاه تا شهریور ۱۴۰۴

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۰۷ مدیریت کانکسی و ۲۲ مدرسه سنگی در استان کرمانشاه وجود دارد که باید تا شهریور سال آینده جمع‌آوری شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، منوچهر حبیبی در آیین گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی باید سالانه افزایش یابد اظهار کرد: مدارس سنگی و کانکسی در استان باید جمع‌آوری و در این راستا از ظرفیت خیران و سایر دستگاه‌ها استفاده شود.

وی افزود: 107 مدرسه کانکسی و 22 مدرسه سنگی در استان وجود دارد که تا پایان شهریور برای جمع‌آوری آن‌ها فرصت داریم. 

استاندار کرمانشاه گفت: در تقسیم‌بندی قدرت، قدرت به سه شکل زور، مال و ثروت و علم و آگاهی تقسیم شده است و دسته سوم می‌تواند زور و ثروت را چند برابر کند.  

حبیبی با اشاره به اینکه لازمه توسعه و پیشرفت قدرت از نوع سوم است عنوان کرد: کشورها و جوامعی که به علم، دانش و دانایی اهمیت داده‌اند از نظر اقتصادی و سایر حوزه‌ها جایگاه بالایی دارند.

وی گفت: چنانچه بخواهیم توسعه یافته و دانایی محور باشیم باید به جایگاه علم و دانش اهمیت دهیم و راهی جز این وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه جامعه دانا محور همیشه برنده است و این یک اصل قطعی است افزود: نخستین و مهمترین متولی دانایی آموزش و پرورش است و مسئولیت و رسالت خطیری بر عهده این نهاد قرار دارد.

حبیبی با بیان اینکه جامعه توسعه یافته یا برعکس جامعه دارای نقص هر دو نتیجه آموزش و پرورش است بیان کرد: آموزش و پرورش از نظر تعداد نیروی انسانی و اثرگذاری بزرگترین نهاد اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه قلب تپنده جامعه آموزش و پرورش است و چنانچه سالم باشد خیلی روان به مسیر خود ادامه می‌دهد گفت: معلمان معمار جامعه‌ای هستند که فردا ساخته می‌شود و نتیجه در کمتر از یک دهه آینده مشخص می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه توسعه یافته نیازمند آموزش و پرورش قوی است افزود: در استان کرمانشاه نه تنها مراکز آموزشی بلکه حوزه‌های پرورشی و تربیتی نیز باید مورد توجه باشند. 

حبیبی گفت: شورای آموزش و پرورش رسالت سنگینی بر عهده دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و اولویت دادن به آن، اقدامات و وظایف خود را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه جایگاه علمی استان باید تقویت شود و وظیفه شورای آموزش و پرورش تقویت این جایگاه است افزود: جایگاه علمی و پذیرش در کنکور دانش‌آموزان کرمانشاهی باید بهتر شود در غیر این صورت ما باید پاسخگو باشیم.  

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تبعیض آموزشی در مدارس باید کمرنگ شود و به صفر برسد بیان کرد: نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس پررنگ و ارتباط بین والدین و مدارس تقویت شود.

تقویت مهارت آموزی بین دانش‌آموزان از دیگر موضوعاتی بود که استاندار کرمانشاه بر آن تأکید کرد. 

انتهای پیام/