شناسهٔ خبر: 70847109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چالش کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش همدان پابرجاست

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر استان با کمبود ۲۳۰۰ نفر نیروی انسانی مواجه است. این مسئله در مقایسه با تهران ممکن است آمار کمی باشد، اما نسبت به خود استان آمار بسیار بالایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،  رسول شیدایی عصر امروز در جلسه مشترک شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد، به تشریح چالش‌های نیروی انسانی در همدان و دستاوردهای مهم استان در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان همدان کمبود نیروی انسانی است.

شیدایی بیان کرد: در حال حاضر استان با کمبود 2300 نفر نیروی انسانی مواجه است. این مسئله در مقایسه با تهران ممکن است آمار کمی باشد، اما نسبت به خود استان آمار بسیار بالایی است.

وی افزود: توانستیم با به کارگیری نیروهای بازنشسته و اضافه‌کار، کمبودها را تا حدی جبران کنیم و آغاز سال تحصیلی جدید را بدون کلاس خالی تجربه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: نرخ ثبت‌نام پای اول ابتدایی در استان به 99.4 درصد رسیده است و تلاش‌ها برای کاهش نرخ تکرار پایه به 1.7 درصد در سال جاری موفقیت‌آمیز بوده است. همچنین، در امتحانات نهایی و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی نیز بهبودهای چشمگیری داشته‌ایم.

شیدایی تاکید کرد: در بحث نماز مدارس، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای برگزار شده و در حال حاضر نماز جماعت تقریباً در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود. همچنین، در زمینه آسیب‌های اجتماعی و توسعه مهارت‌های آموزشی دانش‌آموزان نیز اقدامات موثری انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنان نیاز به همکاری و حمایت بیشتری داریم تا بتوانیم چالش‌های موجود را به خوبی مدیریت کرده و آموزش و پرورش استان را به سوی آینده‌ای بهتر هدایت کنیم.

نیروی انسانی کلیدی‌ترین مبحث در آموزش و پرورش است

‌عباس صوفی امروز نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس  نیز در جلسه شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش استان همدان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد بر اهمیت توجه به نیروی انسانی و معیشت معلمان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر قصد داریم در حوزه مباحث کلیدی ورود کنیم، باید نیروی انسانی را در اولویت قرار دهیم.

وی بیان کرد: روح مدارس دانش‌آموزان و معلمان هستند و ایجاد آرامش برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، معلمانی که در آرامش کامل هستند، بدون دغدغه‌های مالی و معیشتی می‌توانند به بهترین شکل آموزش دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نهضت توسعه عدالت آموزشی باید همواره در اولویت باشد. معلمان و کادر آموزشی باید در فضایی آرام و بدون استرس فعالیت کنند تا بتوانند آینده فرزندان ما را تضمین کنند.

صوفی از وزیر آموزش و پرورش تقاضا کرد که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد و افزود: نمایندگان مجلس همواره در حمایت از کادر آموزش و پرورش متحد و همراه هستند. امیدوارم با همکاری همه مسئولان، بتوانیم به توسعه عدالت آموزشی و بهبود معیشت معلمان دست یابیم.

انتهای پیام/