شناسهٔ خبر: 7079255 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

ستون اخبار

صاحب‌خبر - جدیدترین جزئیات از جشن انیمیشن
گروه هنر :رییس انجمن فیلم انیمیشن بیان کرد در هفدهمین جشن خانه سینما بزرگداشت ۲ هنرمند عرصه انیمیشن برگزار می شود.
روانبخش صادقی رییس انجمن فیلم انیمیشن با اشاره به اینکه ۱۰۸ فیلم به دبیرخانه جشن انیمیشن ارسال شده است، گفت: مقایسه تعداد آثار ارسال شده به این دوره از جشن انیمیشن نسبت به سال های قبل، نشان می دهد که هنرمندان استقبال خوبی از این دوره داشته اند.
وی با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشن انیمیشن توضیح داد: هرچند طی یک سال گذشته تعدادی از شرکت های تولید انیمیشن در کشور تعطیل شده است، اما آثاری با کیفیت  قابل قبول به دبیرخانه ارسال شد که در این میان می توان تعدادی از تولیدات انیمیشن خوب و مناسب را پیدا کرد.رییس انجمن فیلم انیمیشن با اشاره به اینکه آثار تولید شده در تلویزیون در این جشن مورد داوری قرار نمی گیرد، بیان کرد: در این رقابت آثار کوتاه و سینمایی انیمیشن که جنبه هنری بیشتری دارد مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در این دوره از جشن انیمیشن هفدهمین جشن خانه سینما، ۵ تندیس و ۲ دیپلم افتخار و یک جایزه ویژه هیات داوران اهدا می شود. البته از میان ۱۰۸ اثر ارسالی ۳۶ فیلم انتخاب و به بخش مسابقه راه پیدا می کند.
این انیماتور با اشاره به زمان داوری آثار جشن انیمیشن توضیح داد: داوری این جشن هفته اول شهریور ماه در محل خانه سینما آغاز می شود.
صادقی در پایان گفت: در این دوره از جشن انیمیشن، ۲ بزرگداشت برگزار می شود که برنامه ریزی برای چگونگی برگزاری این مراسم بستگی به نظر نهایی خانه سینما در زمینه چگونگی برگزاری بزرگداشت ها دارد.

یوزپلنگ طلایی لوکارنو به
کره جنوبی رسید
گروه هنر :فیلم «Right Now, Wrong Then» ساخته «هونگ سانگ- سو» جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین اثر از شصت و هشتمین جشنواره فیلم لوکارنو در کشور سوئیس را از آن خود کرد.
هیات داوران شصت و هشتمین جشنواره فیلم لوکارنو به ریاست «اودو کر» کارگردان آلمانی جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به «هونگ سانگ- سو» کارگردان مولف و پرکار اهل کره جنوبی اعطاء کردند.
همچنین جایزه بهترین کارگردانی جشنواره نیز به «آندری زولوسکی» کارگردان کهنه‌کار روسی برای ساخت فیلم «کیهان» رسید که پس از 15 سال مجددا به عرصه فیلمسازی وارد شده بود.
«ژونگ ژائه- یونگ» بازیگر اول فیلم «Right Now, Wrong Then» نیز جایزه بهترین بازیگر جشنواره لوکارنو 2015 را از آن خود کرد.
همچنین جایزه ویژه هیئت داوران که پس از یوزپلنگ طلایی مهمترین عنوان جشنواره است به فیلم «Tikkun» به کارگردان «آویشای سیوان» از رژیم صهیونیستی رسید.
در بخش بهترین بازیگری زن جشنواره، جایزه مشترک به مجموعه بازیگران زن فیلم «ساعت خوشبختی» به کارگردانی «هاما گوچی ریوسوک» اعطاء شد، فیلمی که از سوی هیات داوران مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.
جشنواره فیلم لوکارنو پس از کن، ونیز و برلین معتبرترین جشنواره سینمایی جهان است و ویژگی خاص آن نمایش فیلم‌ها در میدان معروف «پیاتزا» در فضای باز و بر پرده بزرگ است که در آنجا حدود ۸۰۰۰ تماشاگر به دیدن فیلم‌ها می‌نشینند.

کارگردانی که به «جنگ ستارگان» می‌رود
گروه هنر :«کالین ترورو» کارگردان فیلم «دنیای ژوراسیک» ساخت قسمت بعدی از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» را بر عهده می‌گیرد.
قسمت نهم از مجموعه فیلم‌های محبوب «جنگ ستارگان» را «کالین ترورو» کارگردان فیلم «دنیای ژوراسیک» خواهد ساخت که با فیلمش تاکنون به فروش بیش از 1.5 میلیارد دلار در سینماهای جهان دست یافته است.
«دنیای ژوراسیک» تا کنون پرفروش‌ترین فیلم سال 2015 میلادی نام گرفته و پس از «آوتار» و «تایتانیک»، جایگاه سوم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینمای جهان را نیز از آن خود کرده است.
به گزارش «ایندی وایر»، قرار است خبر رسمی سپردن کارگردانی قسمت نهم «جنگ ستارگان» به «کالین ترورو» در همایش سالانه «کامیک‌کان» در سندیگو اعلام شود.
قسمت هشتم از «جنگ ستارگان»، دومین قسمت از سه‌گانه جدیدی است که برای این مجموعه فیلم در نظر گرفته شده است و طبق برنامه از تاریخ 26 می 2017 به کارگردانی «رایان جانسون» راهی سینماهای جهان خواهد شد و «کالین ترورو» نیز قرار است قسمت نهایی از این سه‌گانه جدید را مقابل دوربین ببرد.

نظر شما