شناسهٔ خبر: 70731660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تغییر استراتژی متا: آیا کاربران آماده رویارویی با محتوای سیاسی‌اند؟

اینستاگرام و تردز پس از یک سال محدودیت در پیشنهاد محتوای سیاسی، اکنون با تصمیمی جدید و بحث‌برانگیز، آماده‌اند تا این نوع محتوا را به کاربران خود پیشنهاد دهند. آیا این تغییر مسیر، سیاست‌گذاری‌های متا را در قبال محتوای بی‌طرفانه زیر سؤال خواهد برد؟

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز، تقریباً یک سال پیش پلتفرم‌های اینستاگرام و تردز به‌طور پیش‌فرض پیشنهاد محتوای سیاسی را برای حساب‌هایی که محتواهای سیاسی را دنبال نمی‌کردند، مسدود کردند. اما اکنون «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، اعلام کرده به‌زودی محتوای سیاسی را در این ۲ پلتفرم به محتواهای پیشنهادی اضافه خواهد کرد.

رویکرد جدید تغییری بزرگ نسبت به اظهارات موسری در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود؛ اظهاراتی که هدف از سیاست‌های قبلی را ایجاد فضایی با تنش کمتر برای گفتگوها توصیف کرده بود؛ فضایی که تشویقی برای جهت‌گیری سیاسی نداشته باشد. اما با رویکرد جدید متا برای مدیریت محتوا و قوانین تازه درباره آنچه کاربران می‌توانند در پلتفرم‌ها بگویند، این هدف کنار گذاشته شده است. این رویکرد جدید دقیقاً در زمانی که دولت ترامپ برای آغاز‌به‌کار آماده می‌شود، اتخاذ شده است.

تا پیش از این کاربران باید به‌طور اختیاری تصمیم می‌گرفتند که محتوای سیاسی پیشنهادی را ببینند یا خیر. اما تغییری که از این هفته در آمریکا و از هفته آینده در سایر نقاط جهان اعمال خواهد شد، توصیه محتوای سیاسی را فعال می‌کند و همچنین گزینه‌ای برای کنترل محتوا ارائه می‌دهد که شامل سه سطح «کمتر»، «استاندارد» و «بیشتر» است.

آدام موسری در مجموعه‌ای از پست‌ها در پلتفرم تردز گفت:

«من علنی و برای مدت طولانی اعلام کرده‌ام که وظیفه ما نیست که محتوای سیاسی از حساب‌هایی که کاربران دنبال نمی‌کنند را به آن‌ها نشان دهیم. اثبات شده است که کشیدن خط قرمز دور محتوا با این رویکرد که سیاسی یا غیرسیاسی است، غیرعملی است.»

این تغییر رویکرد شرکت متا برای شبکه‌های اجتماعی خود در قبال محتواهای سیاسی که قرار است به کاربران پیشنهاد شود، یک سوال مهم را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند؛ آیا این محتواها قرار است جهت‌گیری سیاسی خاصی داشته باشند یا بی‌طرف هستند؟

دیجیاتو

برچسب‌ها: