شناسهٔ خبر: 7070925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

دست‌کم 40 مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان باختند

صاحب‌خبر -

نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد بیش از 40 مهاجر امروز در محفظه‌ای  زیر عرشۀ یک قایق که در دریای مدیترانه مسیر لیبی-اروپا را می‌پیمود، دچار خفگی شدند.    

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد: «عملیات نجات همچنان ادامه دارد .... بسیاری از مهاجران نجات یافته‌اند اما دست کم 40 نفر جان باخته‌اند.»

روزنامۀ ایتالیایی «کوریره دِلا سِرا» نیز نوشت جسد مهاجران در محفظه‌ای بسته زیر عرشۀ قایق پیدا شده است.

این روزنامه می‌نویسد قایق مزبور که در جنوب جزیره‌ی لامپدوسا در ایتالیا متوقف شد، حدود 300 مهاجر را در خود جای داده بود.

به گزارش تلویزیون رای‌نیوز ایتالیا، هلی کوپتر نیروی دریایی ایتالیا، این قایق را در حالی مکان‌یابی کرد که در 21 مایلی (33 کیلومتری) ساحل لیبی «مملو از مسافر و در حال غرق شدن» بود.

یک کشتی از سوی نیروی دریایی ایتالیا ساعت 7 صبح به وقت محلی به محل حادثه اعزام شد و زمانی که ملوانان به قایق رسیدند با اجساد مواجه شدند.

پیشتر مهاجران غیرقانونی از لیبی به اروپا دربارۀ اقدام قاچاقچیان در زندانی کردن مهاجران اغلب آفریقایی تبار که هزینۀ کمتری می‌پردازند در زیر عرشه خبر داده بودند. 

این مهاجران که خود را در محفظه‌ای بسته زیر عرشۀ قایق پنهان می‌کنند نه تنها خطر غرق شدن را در صورت زیر آب رفتن قایق‌های غیرایمن به جان می خرند، بلکه خطر خفگی ناشی از دود دیزل نیز آن‌ها را تهدید می‌کند.

اتحادیۀ اروپا روز جمعه اعلام کرد بعد از جنگ جهانی دوم وضعیت مهاجرت به بحرانی‌ترین شکل خود در این قاره رسیده است.  

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی مهاجرت، از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 101 هزار و 700 مهاجر خود را با قایق به ایتالیا رسانده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 40 نفر در طول مسیر غرق شده‌اند. 

نظر شما