شناسهٔ خبر: 70707301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محورهای پرخطر شهر قم ایمن سازی می‌شود

مدیرکل مهندسی و اجرایی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بررسی های میدانی به منظور ایمن سازی و آرام سازی در محورهای پرتردد انجام و اجرای اقداماتی چون احداث تقاطع، پل عابرپیاده، نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، ایجاد سرعتکاه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

محمد عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، در پیرامون برنامه‌های این اداره کل برای تجهیز پل‌های عابر پیاده به پله برقی و آسانسور، اظهار داشت: در مجموع 60 پل عابر پیاده در شهر داریم که تاکنون چهار مورد از آن مکانیزه شده است.

وی تصریح کرد: از چهار پل عابر پیاده مکانیزه شده در قم، سه پل مجهز به پله برقی است و یک پل هم با آسانسور تجهیز و قابل استفاده عموم مردم شده است.

مدیرکل مهندسی و اجرایی ترافیک و حمل و نقل شهرداری قم با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه حمل و نقل تجهیز پلهای عابر پیاده و افزایش رضایتمندی مردم است، عنوان کرد: به همین دلیل هم اولین قرارداد مکانیزاسیون را با هماهنگی و همکاری حوزه عمران به ارزش 40 میلیارد تومان منعقد کردیم.

عباسی با بیان اینکه قرارداد مکانیزاسیون برای تجهیز 10 پل عابر پیاده منعقد شده است، گفت: عملیات تجهیز این پلها حداکثر تا خرداد ماه سال آینده به پایان و بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه خرید تجهیزات پل‌ها به صورت کامل انجام شده است، گفت: مکانیزه سازی پلها جزو دغدغه‌های اصلی ما است و در نظر داریم در سالهای آینده هم با همین روال پیش برویم تا بتوانیم‌ همه پل‌ها را مکانیزه کنیم و مقبولیت استفاده از آن‌ بالا برود.

وی در خصوص ایمن سازی بلوار فردوسی در مسیر منتهی به پل سید حسن نصرالله اظهار کرد: آمار تصادفات باید از سوی پلیس راهور ارائه شود، اما با توجه به اهمیت ایمنی معابر و آرام‌سازی آن‌ها که جزو رسالت های شهرداری قم است، بررسی‌ها بر اساس گزارش‌های موجود آغاز شده و دستورات لازم نیز صادر شده است.

عباسی با بیان اینکه سرعتکاه‌ها یکی از ابزارهای موثر در آرام‌سازی و ایمن‌سازی معابر هستند، افزود: گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد مانند ایجاد تقاطع، ساخت پل‌های عابر پیاده، و در صورت لزوم نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و تمامی این گزینه‌ها باید بررسی شده و در کمیته‌های مربوطه تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل مهندسی و اجرایی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از این مراحل، تصمیم نهایی اجرا شده و یکی از این اقدامات برای آرام‌سازی در محور مورد نظر انجام خواهد شد.

وی گفت: تمامی این اقدامات نیاز به عارضه‌سنجی دقیق در محورهای مورد نظر دارد و این بررسی‌ها در حال انجام است.

عباسی بیان کرد: در محورهایی مانند فاصله بین میدان قلم سابق (بلوار لقمان) تا بلوارآیت الله صدوقی، گزینه‌هایی همچون ایجاد تقاطع یا ساخت پل عابر پیاده در دست بررسی است.

وی افزود: اگر این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام نشود، حداقل سرعتکاه در آن محل ایجاد خواهد شد تا ایمنی عبور و مرور تضمین شود.

انتهای پیام/