دکتر مسعود پزشکیان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس ازگزارش تفصیلی معاون علمیوفناوری ریاستجمهوری از کارکردها و ظرفیتهای هوش مصنوعی در حکمرانی و موانع پیش روی توسعه آن در کشور، با اشاره به رقابت سنگین قدرتهای جهانی در این حوزه، هرگونه تعلل و عقبماندگی در توسعه هوش مصنوعی در کشور را خسارتبار و غیرقابلجبران دانست و گفت: ما در این رابطه نیازمندیم سیرتحولات واقدامات صورتگرفته دردنیادرزمینه هوش مصنوعی رابهدقت رصد و بررسی کنیم،درگام بعدی به سیاستگذاری، تدوین قانون و رفع چالشها و تأمین الزامات توسعه آن بپردازیم و در نهایت پیشبرد کارها را درقالب برنامهای مدون به ساختار ایجادشده برای این مسأله بسپاریم. پزشکیان درادامه بر عزم دولت برای حمایت وپشتیبانی از توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد و گفت: معاونت علمی وفناوری دراین زمینه مکلف است درتعامل بامتخصصان حوزه هوش مصنوعی دردانشگاهها، فرهنگستانها، پژوهشگاهها و همچنین مجلس شورای اسلامی، مطالعات لازم درباره ابعاد این حوزه را بهدقت تکمیل و برای سیاستگذاری و تدوین قانون به شورایعالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مربوطه در مجلس ارائه کنند.
در ادامه این جلسه همچنین موضوع تأثیر معدل در کنکور نیز در دستور کار قرار گرفت و پس از گزارش وزیر آموزشوپرورش در این رابطه مقرر شد جمعبندی نظرات و پیشنهادها برای تصمیمگیری نهایی در جلسه بعدی شورایعالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شود.رئیسجمهور با اشاره به برنامهها و اقدامات دولت برای رفع محرومیت و تبعیض از فضاهای آموزشی و شیوههای آموزش در کشور گفت: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات کشور با اصلاح نظام آموزشی و تربیت انسانهای خلاق، نقاد، مطالبهگر، با انگیزه و بااراده برای ساختن کشور در مدارس قابل حل خواهد بود، لذا برای تغییر کلی روشهای آموزشی ناکارآمد فعلی و جایگزینی آن با روشهای عادلانه و قابل ارزیابی در حال تلاش هستیم و بنده شخصا بهصورت هفتگی روند کارها در این زمینه را پیگیری میکنم.
در ادامه این جلسه همچنین موضوع تأثیر معدل در کنکور نیز در دستور کار قرار گرفت و پس از گزارش وزیر آموزشوپرورش در این رابطه مقرر شد جمعبندی نظرات و پیشنهادها برای تصمیمگیری نهایی در جلسه بعدی شورایعالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شود.رئیسجمهور با اشاره به برنامهها و اقدامات دولت برای رفع محرومیت و تبعیض از فضاهای آموزشی و شیوههای آموزش در کشور گفت: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات کشور با اصلاح نظام آموزشی و تربیت انسانهای خلاق، نقاد، مطالبهگر، با انگیزه و بااراده برای ساختن کشور در مدارس قابل حل خواهد بود، لذا برای تغییر کلی روشهای آموزشی ناکارآمد فعلی و جایگزینی آن با روشهای عادلانه و قابل ارزیابی در حال تلاش هستیم و بنده شخصا بهصورت هفتگی روند کارها در این زمینه را پیگیری میکنم.