شناسهٔ خبر: 70639343 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد

تحول و نوآوری، محور توسعه پایانه نفتی خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تأکید بر جایگاه راهبردی این پایانه، تحول و نوآوری را راهبردهای اصلی شرکت معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز در آیین معارفه سرپرست جدید امور اداری پایانه نفتی خارک اظهار کرد: پایانه نفتی خارک از نظر منابع فیزیکی، تأسیساتی و نیروی انسانی، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین منطقه عملیاتی شرکت است و این پایانه نقشی حیاتی در تحقق اهداف کلان صنعت نفت ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تحول و نوآوری در ساختارهای سازمانی افزود: تغییر و تحول، برکات بسیاری دارد و فضایی ایجاد می‌کند که به یادگیری، افزایش دانش و تجربه‌های جدید منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: منابع انسانی، محوری‌ترین بخش هر سازمان است و اگر مشکلات آنها به درستی حل شود، این تأثیر مثبت همواره در ذهنشان باقی خواهد ماند. اگر به دنبال توسعه هستیم، این نیروی انسانی است که باید محور توسعه باشد.

اسدروز بر اهمیت عارضه‌یابی و شناسایی شکاف‌های موجود تأکید کرد و گفت: وضع موجود باید بررسی و اهداف مطلوب شناسایی و با برنامه‌ریزی دقیق، شکاف‌ها پر شوند. برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک با اداره‌های مختلف برای حل مسائل نیروی انسانی ضروری است.

وی تصریح کرد: در فضایی آرام باید به مشکل‌های حاد نیروی انسانی پرداخته شود. پروژه‌هایی که به حفظ و ارتقای عملیات کمک می‌کنند، نیازمند توجه ویژه هستند. خدمات رفاهی، حقوق و مزایای نیروی انسانی، و ارتقای کیفیت کار در همه سطوح از رسمی، قرارداد مستقیم تا پیمانکاری، باید در اولویت قرار گیرد. ما به‌عنوان نخستین شرکت در وزارت نفت، موفق به اخذ آیتم‌هایی برای کارکنان قرارداد مستقیم شدیم.

صادرات نفت با نیروی انسانی متخصص و بدون دغدغه قابل انجام است

احمد زارع، مدیر منابع انسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه گفت: مهم‌ترین سرمایه سازمان، نیروی انسانی است. مأموریت اصلی ما که صادرات نفت است، تنها با نیروی انسانی متخصص و بدون دغدغه قابل انجام است. یکی از ابزارهای مدیریتی که می‌تواند ما را به رشد و ارتقا برساند، عزل و نصب‌هاست، به شرط آنکه فرد منصوب، تحصیلات مرتبط و تجربه کافی داشته باشد.

وی خطاب به رئیس جدید امور اداری پایانه خارک افزود: با نگاه مثبت و رویکردی سازنده، مشکلات نیروی انسانی را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنید. حفظ عزت و کرامت کارکنان از مهم‌ترین وظایف شماست.

آرامش نیروی انسانی، نتیجه کار صحیح و برنامه‌ریزی دقیق است

مهرداد رودباری، سرپرست جدید امور اداری پایانه خارک نیز با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی عملیاتی اظهار کرد: آرامش نیروی انسانی، نتیجه کار صحیح و برنامه‌ریزی دقیق است. استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و ابزارهای پیشرفته برای شناسایی ریسک‌ها و افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: رؤسای اداره‌ها در کنار ما خواهند بود و با همکاری نزدیک، مشکلات کارکنان را حل خواهیم کرد. ارتباط تنگاتنگ بین صف و ستاد، توجه به خانواده‌های کارکنان ساکن جزیره خارک و کاهش چالش‌ها از جمله اهداف اصلی ماست. امور اداری باید در قلب عملیات حضور داشته باشد و با سرعت و دقت به مشکلات رسیدگی کند.

سرپرست جدید امور اداری پایانه خارک گفت: هدف ما ایجاد تغییرات ملموس در وضع کارکنان، خانواده‌های آنها و حتی مردم جزیره خارک است. با همکاری گروهی و استفاده از ظرفیت‌های ستادی، تلاش خواهیم کرد چالش‌های نیروی انسانی به حداقل برسد و رضایتمندی کارکنان به‌وضوح مشاهده شود.