شناسهٔ خبر: 70596903 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

پلی استیشن: عمر کنسول PS5 مانند PS4 خواهد بود

صاحب‌خبر -

در حالی که تکنولوژی ابری سال به سال بهتر می‌شود، آیا به نقطه‌ای خواهیم رسید که این تکنولوژی جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های فیزیکی چون کنسول PS5 شود؟

رئیس پلی استیشن باور دارد که جایگزینی کنسول‌های فیزیکی توسط تکنولوژی ابری در آینده دور رخ می‌دهد. در مصاحبه‌ای با مجله ژاپنی فامیتسو برای مراسم ۳۰ سالگی پلی استیشن، هیدیاکی نیشینو (رئیس اجرایی گروه مدیریت پلتفرم کمپانی Sony Interactive Entertainment) به سوالات بی‌شماری درباره آینده این برند پاسخ داد. یکی از این سوال‌ها به کنسول بعدی PlayStation و احتمال ابری بودن نسل بعدی اشاره داشت. نیشینو به سوالات مربوط به ادامه ساخت کنسول‌های خانگی سونی نیز پاسخ داد.

نیشینو در این باره گفت:

تا به امروز، بسیاری از بازی‌های کنسول پلی استیشن ۴ تجربه شده‌اند و شمار عناوین پلی استیشن ۵ به سرعت در حال افزایش است. امکان تغییر ناگهانی این پروسه وجود ندارد. من شکی ندارم که ساخت کنسول‌های خانگی در مرکز فعالیت ما باقی خواهد ماند.

کنسول ps5

نیشینو در ادامه توضیح داد:

ما در حال مشاهده افزایش تعداد کامپیوترها و سایر سرویس‌های گیمینگ هستیم. پس فکر کردن به چگونگی افزایش تعداد کاربران پلی استیشن بدون شک در برنامه کاری ما قرار دارد. برخی از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که چون سرویس گیمینگ ابری روی PS Portal داریم که عناوین پلی استیشن ۵ را اجرا می‌کنند، همین حالا هم وارد عصر گیمینگ ابری شده‌ایم. شما هنوز به یک دسته و یک صفحه نمایش نیاز دارید و ما باور داریم که این سخت‌افزارها فعلاً حذف نخواهند شد.

نیشینو به چند سوال درباره افزایش عمر سخت‌افزارهای گیمینگ جدید در مقایسه با نسل‌های پیشین پاسخ داد. او باور دارد که پلی استیشن ۵ عمر بیشتری خواهد داشت اما تاثیر منفی روی نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌گذارد.

نیشینو می‌گوید:

ما باور داریم که پلی استیشن ۵ همچون PS4 عمر طولانی خواهد داشت اما فکر نکنم به تاخیر انداختن انتشار محصول بعدی ما، که از تکنولوژی جدید بهره می‌برد، تصمیم درستی باشد. زمانبندی انتشار سخت‌افزار جدید به بازه‌ای که تکنولوژی در آن پیشرفت می‌کند و مدتی که طول می‌کشد تا آن تکنولوژی را بومی‌سازی و بهینه کنیم بستگی دارد. به همین دلیل است که من باور دارم ما باید محصولات بعدی را در حالی که مردم دستگاه‌های جدید ما را بازی می‌کنند، آماده کنیم. در همین حین تعداد بازی‌ها نیز باید بیشتر شوند.