شناسهٔ خبر: 70574513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

متا می‌خواهد بات‌های هوش مصنوعی را به شبکه‌های اجتماعی خود بیاورد

متا، شرکتی که پشت شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، برای تغییری عمده در پلتفرم‌های خود آماده می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، متا ابزارهایی را توسعه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهند در اینستاگرام و فیسبوک بات‌های هوش مصنوعی ایجاد کنند. این بات‌ها می‌توانند شخصیت‌های کاربران را شبیه‌سازی کنند و با بقیه تعامل داشته باشند. همچنین پروفایل‌های ساختگی خواهند داشت و محتوای ساخته مدل‌های هوش مصنوعی را به اشتراک می‌گذارند. بخشی از هدف متا جذب کاربران جوان‌تر است که به نظر می‌رسد عاشق هوش مصنوعی هستند.

یکی از جنبه‌های جالب این تغییرات تأکید بر شخصی‌سازی است که متا قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی به آن دست یابد. بات‌ها می‌توانند رفتار و علایق خاص کاربران را شبیه‌سازی کرده و با استفاده از این داده‌ها محتوای سفارشی تولید کنند. این کار به تعامل بیشتر و جذب مخاطب کمک می‌کند اما نگرانی‌هایی درمورد حفظ حریم خصوصی و تأثیرات منفی احتمالی آن بر تجربه کاربری وجود دارد. متا باید به‌دقت موارد امنیتی و اخلاقی را در نظر بگیرد تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کند.

استراتژی جدید متا در استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌های اجتماعی

استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌های اجتماعی با چالش‌هایی نیز مواجه است. کارشناسان هشدار می‌دهند بات‌های AI می‌توانند خطرات زیادی ایجاد کنند؛ ازجمله استفاده از آنها برای گسترش اخبار نادرست و ایجاد محتوای جعلی.

اگر اقدامات حفاظتی و امنیتی لازم برای نظارت بر فعالیت این بات‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام نشود، ممکن است شاهد دنیای جدیدی از نیرنگ‌های دیجیتال و گمراهی عمومی باشیم؛ به همین دلیل، بسیاری از منتقدان خواستار وضع قوانین و نظارت‌های دقیق‌تری بر استفاده از این بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در این پلتفرم‌ها هستند.