به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افتخارآفرینان دانشگاه در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که با کسب مدالهای رنگارنگ رتبه اول کشوری را از آن دانشگاه کردند تقدیر شد.
دکتر علیرضا زالی در این نشست کشف استعدادهای دانشجویان را وظیفه ذاتی و فرآیندی مهم در دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید زمینه استعدیابی دانشجویان فراهم شود.
وی کسب دستاوردهای درخشان در رقابتی فشرده علمی توسط دانشجویان دانشگاه را تبریک گفت و افزود: مجموعه دستاورهای علمی دانشجویان دانشگاه، ترجمانی از ممارست، تلاش متراکم، روزافزون و برنامهریزی شده و همچنین نگاهی منطقی است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نتیجهای که دانشجویان مدالآور کسب کردهاند، حاصل مدیریت صحیح فرآیندی و برنامهریزی است.
دکتر زالی دانشجویان دانشگاه را کنشگران اصلی رقابتهای علمی دانست و تلاشهای معاونت آموزشی برای کسب رتبههای ممتاز را ستودنی دانست.
وی نتیجه المپیاد دانشجویی این دوره را در مقایسه با ادوار گذشته بیسابقه عنوان کرد و خطاب به دانشجویان افزود: شما در قله علمی خوش درخشیدید؛ آمارها نشانگر تلاش شبانهروزی شماست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه موفقیت بدون برنامهریزی محقق نمیشود اضافه کرد: اگر امروز این موفقیت را جشن گرفتهایم بدون شک با تدبیر مدیریتی و خردورزانه ایجاد شده است.
دکتر زالی با تاکید بر اینکه المپیاد دانشجویی یکی از مصادیق مهم آموزشی تلقی میشود اضافه کرد: اغلب دانشجویانی که در زمینههای علمی و آموزشی ممارست دارند، درزمینههای مدیریت سلامت و آموزش پزشکی، کارآفرینی، استدلال بالینی نیز دارای ظرفیت هستند، در واقع این افراد ویژگیهای متفاوتی را پرورش دادهاند.
وی خاطرنشان کرد: مسئلهای که امروز نظام سلامت کشور بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد وجود دانشجویانی با ویژگیهای چندوجهی است.
رییس دانشگاه تاکید کرد: ایجاد استراتژی مبنی بر تربیت دانشجویان در حوزههای مختلف مدیریتی نیاز اصلی نظام سلامت کشور محسوب میشود؛ بنابراین نهادینه کردن این فرهنگ و تفکر در حوزه سلامت ضرورت دارد.
دکترزالی اشتراکگذاشتن تجربیات موفق را راهبرد متعالی مدیریتی عنوان و توصیه کرد: بدون شک اشتراکگذاری این تجارب موفق از سوی دانشجویان مدالآور، وضعیت علمی دانشگاه را ارتقا خواهد داد.
کشف استعدادهای درخشان وظیفه ذاتی دانشگاههاست
وی کشف استعدادهای متنوع در دانشگاه را راهبردی مترقی در کسب مدالهای درخشان عنوان کرد و افزود: در سال جاری نیز باید زمینه استعدیابی دانشجویان فراهم شود.
رییس دانشگاه کشف استعدادهای درخشان را وظیفه ذاتی دانشگاهها دانست و گفت: استعدادیابی فرآیندی مهم است.
دکتر زالی با اشاره به اینکه بیشترین کارکرد همتاپروری مربوط به رشتههای علوم پزشکی است، افزود: در پزشکی و آموزشهای سلامت، همتاپروری باید در زمره برنامههای دانشگاهی باشد.
وی بهبود زیرساختها، ارتقای سازمانی و افزایش جذب نیروی انسانی حوزه استعدادهای درخشان دانشگاه را خواستار شد.
رییس دانشگاه همت بلند دانشجویان، اساتید و مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه برای کسب مدالهای درخشان در دانشگاه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بدون شک حفظ و تثبیت جایگاه به مراتب سختتر است.
وی تبدیل المپیادها به جریانی سیستماتیک، نهادسازی و برنامه تشکیلاتی را راهبرد جامعی برای شناسایی استعدادهای دانشجویان دانست و اظهار امیدواری کرد که درسال های آتی نیز برنامههای مبتنی بر آموزش برای ارتقای سطح علمی دانشگاه طراحی و اجرا شود.
اسامی افتخارآفرینان دانشگاه در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:
مدال طلای انفرادی: طلا تبریزی حیطه آموزش پزشکی، مهدی عزیزی حیطه همگرایی در علوم پایه و محمد حسن اطیابی حیطه مدیریت نظام سلاکت
مدال نقره انفرادی: امیرسجاد باقریان حیطه آموزش پزشکی، فرنوش فرشچیان حیطه آموزش پزشکی، محمد امین تقویان حیطه آموزش پزشکی، هادی گلمرادی استدلال بالینی، غزل ایزدی جورشری حیطه همگرایی در علوم پایه
مدال برنز انفرادی: فاطمه سادات قنادزاده حیطه آموزش پزشکی، امیرمحمد کاملی حیطه آموزش پزشکی، سیدفراز بایرامی حیطه همگرایی در علوم پایه، محمدرضا علینژادفرد حیطه همگرایی در علوم پایه، مهرا فکری حیطه مدیریت نظام سلامت، شایان بستامی حیطه مدیریت نظام سلامت
مدال طلای گروهی: کیمیا زوج حسینی حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، هادی گلمرادی حیطه استدلال بالینی
مدال برنز گروهی: فاطمه سادات حسینی، مریم شریفی زارچی، فاطمه صابر، امیرحسین امیری، ارشیا دارا، محهمدمهدی سالار عابدی و علی نیکوبر در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه
افتخارآفرینان دیپلم افتخار انفرادی: مهرنوش لک حیطه استدلال بالینی، آیدا مهربان حیطه آموزش پزشکی، سنا محمدسلطانی حیطه آموزش پزشکی، علیرضا انتظاری هروی حیطه آموزش پزشکی، امیررضا نورا حیطه همگرایی در علوم پایه، مجتبی سیفی حیطه همگرایی در علوم پایه، سارا حاتمی حیطه مدیریت نظام سلامت، علی سهرابی حیطه مدیریت نظام سلامت