کارگردان Astro Bot، در مصاحبهای جدیدی از غافلگیری خود پس از پیروزی در رقابت برای بهترین بازی سال سخن گفت.
در مصاحبهای با وبسایت Famitsu، از نیکولاس دوسِت (Nicolas Doucet)، کارگردان بازی Astro Bot، در خصوص نظر او پیرامون برنده شدن این عنوان در ۴ دستهبندی از میان ۷ دستهبندی که در آنها نامزد شده بود، سوال پرسیده شد. دوسِت در ادامه، اذعان داشت که هرگز پیشبینی نمیکرد که Astro Bot به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شود و در واقع، او تنها به بخش «بهترین بازی خانوادگی» برای دریافت جایزه امیدوار بود. وی در این باره گفت:
بسیار خوشحال شدم که جنبههای مختلف بازی Astro Bot به طور گسترده مورد توجه قرار گرفت. همچنین بسیار نگران بودم که شاید این اثر، یک عنوان «خانوادگی» محسوب نشود.
دوسِت همچنین اظهار داشت زمانی که استودیوی ASOBI را تأسیس کرد، هدف او ایجاد یک بازی خانوادگی برای پلیاستیشن بود، بنابراین نامزدی برای جایزه بهترین بازی خانوادگی و تحقق رؤیایش، برای او لحظهای خاص بود.
با این حال، بازی Astro Bot نه تنها موفق به کسب جایزه بهترین بازی خانوادگی شد، بلکه عنوان بهترین بازی سال را نیز از آن خود کرد. دوسِت در این باره، چنین گفت:
البته، افتخار بزرگی بود که برای جایزه بازی سال و دستهبندیهای دیگر نیز نامزد شویم، اما من تا قبل از آن، بیشتر به جایزه بهترین بازی خانوادگی امیدوار بودم.
در حالی که برخی حواشی پیرامون اهدای جایزه بهترین بازی سال به Astro Bot وجود دارد، کمتر کسی در موفقیت آن به عنوان یک بازی خانوادگی، تردید دارد.