شناسهٔ خبر: 70440923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پروازهای ایران و سوریه تا چه تاریخی لغو هستند؟

در حال حاضر پروازهای دمشق، لاذقیه تا ۲۲ ژانویه متوقف شده اما پروازهای لبنان برقرار است.

صاحب‌خبر -

حسین پورفرزانه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که کیفیت پرواز شامل کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، گفت: در حوزه امنیت و رعایت استانداردهای بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشور اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده که مورد تایید ایکائو قرار بگیرد.

گزیده اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را به نقل از خبرآنلاین می‌خوانید:

  • اگر در صنعت هوایی به هر دلیلی یک ناوگان خارج شود دسترسی ما به جهان سخت‌تر می‌شود.
  • صنعت هوانوردی به‌هیچ عنوان صنعت لوکس نیست بلکه موتور و پیشران توسعه و اقتصاد کشور است.
  • اگر ناوگان هوایی کشور بتواند توریسم سلامت را راه‌اندازی و اجرا کند شاهد رونق و توسعه صنعت هوایی در تمامی بخش‌ها خواهیم بود. صنعت هوایی می‌تواند محور رشد و توسعه اقتصاد کشور شود.
  • اولویت اصلی ما آن است که پرواز امنی داشته باشیم و برای داشتن یک پرواز ایمن و باکیفیت باید تامین استاندارد توسط شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان انجام شود.
  • از ۱۰ سال گذشته هر قطعه و یا موتور هواپیما به خارج از کشور رفته دیگر امکان بازگشت و یا تعمیر آن وجود ندارد و توقیف می‌شود؛ بنابراین تحریم‌ها بر روی صنعت هوایی نبوده بلکه مردم را تحریم کرده است.

تحریم ایران‌ایر صنعت دارو را تحت تاثیر قرار داده

  • دو روز بعد از تحریم اروپایی ایران‌ایر صنعت دارویی و مواد اولیه این صنعت با مشکل روبه‌رو شد و بسیاری از بیماران کشور تحت تاثیر قرار گرفتند.
  • نامه‌نگاری و شکایت به ایکائو صورت گرفته چرا که تحریم‌ها مستقیم با مفاد پیمان شیکاگو در تعارض بوده است.
  • ۳۳۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تخصصی هوانوردی اقدام به ساخت قطعات هوایی در بخش‌های مختلف کرده‌اند و تحریم‌ها ما را به سمت ساخت هواپیما و تقویت صنعت هواپیمایی‌سازی هدایت کرده است.
  • در حوزه هوایی به لحاظ سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری در رده و رتبه خوبی قرار گرفته‌ایم.
  • باید به اقتصاد هوانوردی توجه ویژه‌ای شود و من مخالف اقتصاد دستوری به ویژه در بخش هوانوردی هستم.
  • طبق برنامه‌ریزی انجام شده، صندوق خصوصی توسعه‌ هوانوردی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
  • دولت سیزدهم ۱۰۰ هواپیما در سه گروه هواپیمایی سنگین و بالگرد وارد شده است. از این تعداد ۷۵ هواپیما سنگین بوده اما ۴۷ فروند از آن‌ها فعال بوده و مابقی در قالب انبار قطعات استفاده می‌شد.

پرواز به سوریه، لبنان و مصر

  • برای پرواز به یک کشور باید حتما اجازه نشست و برخاست در مقصد صادر شود.
  • در حال حاضر پروازهای دمشق، لاذقیه تا ۲۲ ژانویه متوقف شده و اعلام کرده‌اند که بعد از آن به شما اطلاع داده می‌شود، اما در حال حاضر پروازهای لبنان برقرار است.
  • در مورد پروازهای مصر هم باید توافقات کلی صورت گیرد و پرواز مستقیم به مصر وجود ندارد اما پروازهای موردی یا درصورت درخواست تجار وجود دارد.

حسین پورفرزانه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که کیفیت پرواز شامل کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، گفت: در حوزه امنیت و رعایت استانداردهای بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشور اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده که مورد تایید ایکائو قرار بگیرد.

گزیده اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را به نقل از خبرآنلاین می‌خوانید:

  • اگر در صنعت هوایی به هر دلیلی یک ناوگان خارج شود دسترسی ما به جهان سخت‌تر می‌شود.
  • صنعت هوانوردی به‌هیچ عنوان صنعت لوکس نیست بلکه موتور و پیشران توسعه و اقتصاد کشور است.
  • اگر ناوگان هوایی کشور بتواند توریسم سلامت را راه‌اندازی و اجرا کند شاهد رونق و توسعه صنعت هوایی در تمامی بخش‌ها خواهیم بود. صنعت هوایی می‌تواند محور رشد و توسعه اقتصاد کشور شود.
  • اولویت اصلی ما آن است که پرواز امنی داشته باشیم و برای داشتن یک پرواز ایمن و باکیفیت باید تامین استاندارد توسط شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان انجام شود.
  • از ۱۰ سال گذشته هر قطعه و یا موتور هواپیما به خارج از کشور رفته دیگر امکان بازگشت و یا تعمیر آن وجود ندارد و توقیف می‌شود؛ بنابراین تحریم‌ها بر روی صنعت هوایی نبوده بلکه مردم را تحریم کرده است.

تحریم ایران‌ایر صنعت دارو را تحت تاثیر قرار داده

  • دو روز بعد از تحریم اروپایی ایران‌ایر صنعت دارویی و مواد اولیه این صنعت با مشکل روبه‌رو شد و بسیاری از بیماران کشور تحت تاثیر قرار گرفتند.
  • نامه‌نگاری و شکایت به ایکائو صورت گرفته چرا که تحریم‌ها مستقیم با مفاد پیمان شیکاگو در تعارض بوده است.
  • ۳۳۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تخصصی هوانوردی اقدام به ساخت قطعات هوایی در بخش‌های مختلف کرده‌اند و تحریم‌ها ما را به سمت ساخت هواپیما و تقویت صنعت هواپیمایی‌سازی هدایت کرده است.
  • در حوزه هوایی به لحاظ سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری در رده و رتبه خوبی قرار گرفته‌ایم.
  • باید به اقتصاد هوانوردی توجه ویژه‌ای شود و من مخالف اقتصاد دستوری به ویژه در بخش هوانوردی هستم.
  • طبق برنامه‌ریزی انجام شده، صندوق خصوصی توسعه‌ هوانوردی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
  • دولت سیزدهم ۱۰۰ هواپیما در سه گروه هواپیمایی سنگین و بالگرد وارد شده است. از این تعداد ۷۵ هواپیما سنگین بوده اما ۴۷ فروند از آن‌ها فعال بوده و مابقی در قالب انبار قطعات استفاده می‌شد.

پرواز به سوریه، لبنان و مصر

  • برای پرواز به یک کشور باید حتما اجازه نشست و برخاست در مقصد صادر شود.
  • در حال حاضر پروازهای دمشق، لاذقیه تا ۲۲ ژانویه متوقف شده و اعلام کرده‌اند که بعد از آن به شما اطلاع داده می‌شود، اما در حال حاضر پروازهای لبنان برقرار است.
  • در مورد پروازهای مصر هم باید توافقات کلی صورت گیرد و پرواز مستقیم به مصر وجود ندارد اما پروازهای موردی یا درصورت درخواست تجار وجود دارد.